دارایی های ونزوئلا در آمریکا توقیف می شود

رئیس جمهوری آمریکا، دستور توقیف دارایی های ونزوئلا در ایالات متحده را صادر کرده است. بنا بر این دستور اجرایی دونالد ترامپ، همه املاک و منافع دولت ونزوئلا در ایالات متحده مسدود می شود.

این جدیدترین اقدام تنبیهی آمریکا علیه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلاست که واشنگتن بر کناره گیری اش از قدرت تاکید دارد.

آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و در مجموع بیش از ۴۰ کشور خوان گوآیدو، رهبر مخالفان، را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسند اما چین، روسیه، ترکیه، ایران و چند کشور دیگر با حمایت قاطع از نیکلاس مادورو، دولت او را قانونی می‌خوانند.

دستور جدید دونالد ترامپ همچنین مبادلات اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی با افراد و نهادهای ونزوئلایی که دارایی هایشان در آمریکا مسدود شده است را منع می کند.

آمریکا در ظرف چند سال گذشته تحریم های گسترده ای علیه ونزوئلا وضع کرده است، از جمله تحریم شرکت نفت دولتی پی.دی.وی.اس.ای که مالک پالایشگاه نفتی سیتگو در آمریکاست.

واشنگتن همچنین نیکلاس مادورو و تعدادی از دستیارانش را تحریم کرده است. به این ترتیب، شرکت ها و شهروندان آمریکایی حق انجام معاملات تجاری با آقای مادورو و متحدانش را ندارند.

خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا هم مانند محمد جواد ظریف، همتای ایرانی وی، توسط دولت دونالد ترامپ تحریم شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن