ثبت رکورد تولید در یوژانسک‌نفت‌گاز روس‌نفت

شرکت یوژانسک‌نفت‌گاز، زیر مجموعه شرکت روس‌نفت، رکود جدید تولید از سال 1986 تا کنون را به ثبت رساند.

به گزارش «انرژی امروز» از وورد‌اویل، شرکت یوژانسک‌نفت‌گاز، بزرگ‌ترین تشکیلات تولید کننده نفت روس‌نفت، در تولید نفت خام و میعانات به رکورد جدید 184549 تن در روز رسید که از 1986 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

کارشناس این موفقیت را به اجرای موفقیت‌آمیز برنامه راه‌اندازی چاه‌های جدید نسبت می‌دهند که باعث توسعه چاه‌ها و مخازن توسعه نیافته شده،‌ بهره‌وری بهره‌برداری از تجهیزات را بالا برده و نیز طبق برنامه تولید از منطقه چوپالسک را آغاز کرده است.

این تشکیلات اقتصادی، سرعت حفاری چاه‌های افقی خود را به دو برابر افزایش داده است.

علاوه بر آن، از طرفی در ساخت چاه‌های افقی دوجداره به شاخص 16 روزه دست یافته است. چاه‌هایی با طول 1500 متر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

یوژانسک‌نفت‌گاز از برنامه نفوذ چاه‌ها پیش افتاده است: در 5 ماه اول امسال، 382 حلقه بیش از تعدادی که برای بهره‌برداری برنامه‌ریزی شده بود اجرا شد، و باعث شد تا حجم تولید نفت آن به بیش از 40 درصد افزایش یابد.

رشد تولید نسبت به سال 2016 در این شرکت به 4300 تن در روز رسیده است. این امر باعث افزایش 10 درصدی ظرفیت بهره‌برداری شد و کفیت اجرای عملیات را بهبود بخشید.

پیش ‌بینی می‌شود که تا پایان 2017، یوژانسک‌نفت‌گاز بتواند حدود 11.5 میلیون تن نفت تولید کند و این میزان تولید به اجرای برنامه نفوذ چاه‌ها بستگی دارد.

یوژانسک‌نفت‌گاز توسعه مخازنی را نیز ادامه می‌دهد که بازیافت آن‌ها مشکل است و از طرفی تکنولوژی‌های جدیدی هم برای برنامه‌های حفاری خود در پیش گرفته است.

رسیدن به بالاترین حد تولید توسط یوژانسک‌نفت‌گاز مثال گویایی از برنامه‌های روس‌نفت برای تولید کارآمد در میادین نفتی است که با موفقیت هم همراه بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن