نیروگاه غرب کارون، برق مورد نیاز طرح توسعه یادآوران را تامین می‎کند

یکی از الزامات تولید در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، اتصال به نیروگاه غرب کارون است که پس از بررسی ها و هماهنگی های لازم، تامین تجهیزات مورد نیاز این عملیات در حال انجام است و این هفته حفر کانال های کابل کشی آغاز می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، نیروگاه غرب کارون که در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب اهواز و در مجاورت کارخانه NGL۳۲۰۰ قرار دارد، وظیفه تامین برق میدان های غرب کارون شامل آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی، یادآوران و کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ و تلمبه خانه غرب کارون را بر عهده دارد.

احداث پست های برق ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلو ولت با هدف برق رسانی به میدان های نفتی غرب کارون، احداث ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال برق، احداث خط لوله انتقال آب و احداث تصفیه خانه مناسب با هدف تامین آب نیروگاه، احداث خط لوله انتقال گاز بین نیروگاه و ایستگاه تقلیل فشار گاز به منظور تامین گاز نیروگاه از جمله اهداف این طرح است.

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران می گوید: اتصال به نیروگاه غرب کارون از الزام های تولید در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران است که پس از بررسی ها و هماهنگی های لازم  با نیروگاه غرب کارون،‌ تامین تجهیزات مورد نیاز این عملیات در حال آماده سازی است و حفر کانال های کابل کشی این هفته آغاز می شود.

به گفته حجت نوروزی، طرح توسعه میدان نفتی یادآوران نخستین طرحی است که به وسیله نیروگاه غرب کارون برق دار می شود.

برق مصرفی طرح توسعه میدان نفتی یادآوران ۱۷مگاوات است که از طریق پنج ژنراتور گازی تامین می شود. سه ژنراتور از این پنج ژنراتور هم اکنون در سرویس است و ۲ ژنراتور دیگر به صورت آماده باش در کنار آنها قرار دارد. هم اکنون این ژنراتورها به تعمیرات اساسی نیاز دارند که پس از تعمیرات ۳ تا ۶ ماهه، قابلیت اینکه به طور مجدد در مدار تولید قرار بگیرند را دارند.

نوروزی با تاکید بر مشترک بودن میدان نفتی یادآوران با کشور عراق می گوید: به منظور برون رفت از چالش افت تولید ناشی از کمبود برق مستمر و همچنین برای اینکه در استحصال نفت دچار وقفه نشویم،‌ تامین برق این طرح از طریق نیروگاه غرب کارون در دستور کار این طرح توسعه ای قرار گرفته که هم اکنون اجرای آن در دست اقدام است.

میدان نفتی مشترک یادآوران در۱۰ کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان، حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز، شمال خرمشهر و در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد. منطقه نفتی غرب کارون با دارا بودن میدان های غنی نفت و گاز به عنوان قطب نفتی ایران زمین در حاشیه غربی رودخانه کارون قرار دارد. میدان بزرگ نفتی یادآوران مشتمل بر ۲ میدان کوشک و حسینیه است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن