صرفه‎ جویی قابل توجه با تعمیرات بدون استقرار دکل در چاه ۳۱۳ ژوراسیک

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تاج چاه و شیرآلات تحت الارضی چاه شماره ۳۱۳ ژوراسیک مسجد سلیمان با تلاش کارکنان این مدیریت و بدون حضور دکل تعمیر شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، یونس عباسی لرکی اظهار کرد: این چاه به‌دلیل نشت شیر های تاج و عدم کارکرد شیر ایمنی تحت الارضی از مدار عملیات خارج شد که با دستور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، تعمیر آن به دلیل ضرورت تامین خوراک پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارکنان این مدیریت تاج چاه و شیر ایمنی تحت الارضی(۳SV) بدون حضور دکل و صرفا با استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار و گروه های خدمات فنی چاه ها تعویض و چاه مجددا آماده بهره برداری و عملیاتی شد.

عباسی لرکی گفت: علاوه بر هزینه‌های مستقیم صرفه‌جویی شده باید هزینه عدم تولید این چاه در مدت مورد نیاز برای تعمیر با دکل که در بهترین حالت ۶ ماه طول می کشید را مد نظر داشت لذا تعمیر چاه بدون دکل صرفه جویی قابل توجهی به همراه داشت.

وی  افزود: این عملیات در شرایط کاملا ایمن و با نظارت کارشناسان ایمنی انجام و به دلیل وجود گاز هیدروژن سولفوره، قبل از عملیات نیز نکات  آموزشی و توصیه های ایمنی لازم به کارکنان ارائه شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن