نیاز فوری به احداث نیروگاه جنوب تهران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اعلام کرد: در سال جاری شش درصد افزایش بار داشتیم و پیک بار تا پایان تیرماه 10 هزار و 91 بوده است.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، غلامرضا خوش‌خلق امروز در مراسم افتتاح ۵۹ پروژه برق منطقه‌ای تهران گفت: شرکت برق منطقه‌ای تهران،  هشت میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک برابر با ۲۵ درصد مشترکین کشور را داراست و  ۲۰ درصد سرمایه برق کشور در حوزه استحفاظی این شرکت یعنی تهران و البرز و قم قرار دارد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد به فوریت در جنوب شهر تهران نیروگاه احداث کنیم و ظرفیت نیروگاهی افزایش یابد؛ چرا که در آینده دچار مشکل می‌شویم.

خوش‌خلق یادآور شد: پیش‌بینی شده در این سال‌ها ۱۰۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت داشته باشیم؛ اما موافقتنامه‌ها به این مقدار نبوده است. 

وی با بیان اینکه «برخی تجهیزات برق منطقه‌ای تهران بالای ۵۰ سال عمر دارند و خطوط زمینی بسیار فرسوده‌ است»، افزود: پست فیروز بران ۴۹ سال، پارک لاله ۵۸ سال، پست خیام ۵۷ سال عمر دارد. ۱۵۰۰ کیلومتر کابل برق روغنی داریم. در سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر کابل ۶۳ کیلو ولت را با جایگزین کردیم یا جدید اجرا کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه «ما از ۱۲ شب تا پنج صبح اجازه حفاری داریم»، خبر داد که امسال برای اولین بار در ایام نور‌وز شبانه‌روزی کار شد.

تجاوز به حریم‌های برق تهران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در ادامه گفت: یکی لز معضلات تهران این است که به حریم‌های برق تهران به‌شدت تجاوز شده و قابل کنترل نیست که این امر ایمنی را به خطر انداخته است. اکنون ۴۵ درصد پست‌های انتقال و ۸۰ درصد پست‌ها دارای افت ولتاژ شدید هستند. درحالیکه ظرفیت باید ۲.۵ برابر پیک بار باشد.

به گفته وی، حداکثر پیک بار سال در سال ۹۰، ۷۷۵۰ مگاوات با رشد منفی ۱.۳ درصد نسبت به سال ۸۹ بود. 

خوش‌خلق تصریح کرد: قیمت به‌شدت در کاهش مصرف تاثیرگذار است که از این ابزار استفاده نمی‌شود. با توجه به رشد شش درصدی پیک اگر افزایش ظرفیت نداشتیم؛ شش برابر خاموشی صورت می گرفت.

کر‌ه‌ای‌ها پس از برجام آمدند

وی در ادامه درباره تاثیر برجام بر صنعت برق تهران گفت: پروژه وردآورد، از سال ۸۰ اجرای آن شروع شد؛ اما به دلیل تحریم‌ها پیش نرفت تا زمان پسابرجام که پیگیری شد و شرکت کره‌ای کمبودها را تامین کرد و به نتیجه رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران  با بیان اینکه «۳۱۲ پست فوق توزیع و ۸۴ پست انتقال را با استفاده از فاینانس خریداری کردیم»، اعلام کرد: ما ۶۰ پروژه را با نیاز ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه را نیز تعریف کردیم که آغاز شده است. 

وی با اشاره به اینکه «۸۰۰ درصد در کابل‌کشی رشد داشتیم»، گفت: در سال گذشته در پست جمهوری حادثه و محدودیت داشتیم که ۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت آن افزایش یافت.  پست پرند و پست شربیانی (که دو سال پروژه آماده بود و شهرداری اجازه کابل‌کشی نمی‌داد و رقم‌های نجومی طلب می کردند) افزایش ظرفیت داشتیم.

خوش‌خلق با تاکید بر لزوم بسترسازی و تسهیل در استفاده از منابع مالی متعدد و متنوع، گفت: ما در تهران مشکل کار داریم حتی اگر پول هم داشته باشیم به دنبال مجوز کار هستیم. تهران پیچیدگی‌های خاص دارد که لازم است اجازه کار مدام داشته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن