چندبرابر ارزش پروژه‌های برق پول مجوز کار می‌خواهند!

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد: رشد بیش از پنج درصدی برق در ساعات اوج تقریبا در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و در کشورهای توسعه‌یافته صنعتی حتی مصرف کاهش هم یافته است.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، هوشنگ فلاحتیان امروز در مراسم افتتاح ۵۹ پروژه برق منطقه‌ای تهران گفت: در سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی وقت زیادی صرف ساماندهی صنعت برق شد؛ اما رشد بیش از پنج درصد در ساعات اوج تقریبا در هیچ‌جای دنیا سابقه ندارد و در کشور‌های توسعه‌یافته صنعتی حتی مصرف کاهش هم یافته است.

وی افزود: در سال گذشته پیک بار ۵۲ هزار مگاوات بود و امسال ۲.۸ هزار مگاوات افزایش یافت و به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه «برای ایجاد زیرساخت‌ها باید شرایط اقتصادی خوبی دیده شود»، تصریح کرد: برای این رشد مصرف لازم است سالانه ۴۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شود. 

فلاحتیان گفت: ضریب بارگیری بخش اعظمی از تاسیسات تهران بالای ۷۰ درصد است و در هیچ جای دنیا در پایتخت این چنین شرایطی نیست اما افتخار می‌کنیم به یمن دانش همکاران در صنعت برق و در شرکت برق منطقه ای تهران میزان خاموشی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته؛ اما باید واقعیت را بپذیریم و شبکه پایداری ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در طول چهار سال گذشته با تلاش وزیر نیرو، تا کنون 8000 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار کردیم و 4000 مگاوات نیز به‌زودی وارد مدار می‌شود. این موضوع برای کل کشور و صنعت برق افتخار است و لازم است در سطح ملی اجماع شود؛ چراکه برق از زندگی بشر امروزی غیرقابل تفکیک است.

برق تهران نیاز به درک بیشتر دارد

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه «اگر برق حساس است، باید به اندازه این حساسیت به آن پرداخته شود»، گفت: برق بنگاه اقتصادی است و باید به آن توجه شود.  خوشبختانه ما ضعف قانونی نداریم. اگر به‌درستی موارد رعایت شود؛ مسئولان صنعت برق می‌توانند در سطح جهانی به مشترکین خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه «برق تهران نیاز به درک بیشتر دارد»، افزود: اگر چه بر اساس عدالت باید به تمام کشور توجه شود؛ اما پایتخت ویژگی خاص خود را دارد و مساله برق در تهران تاثیر جهانی دارد. اینجا همه عوامل ذیربط باید به موضوع ورود کنند. اگر این ورود به‌موقع نباشد حتی اگر پول هم باشد، کار به‌موقع انجام نمی شود.

فلاحتیان با انتقاد از مشکلات موجود بر سر اجرای پروژه‌های برق تصریح کرد: خود شورای شهر، شهرداری،  نیروی انتظامی و… باید ما را بخوانند و مشکل را جویا شوند؛ درحالیکه می‌بینیم چندین برابر ارزش پروژه از ما پول می‌خواهند که مجوز کار صادر شود‌.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: بیشترین مصرف برق در تهران است و ۸۰۰ مگاوات پیک بار تهران افزوده شده که این افزایش برای حفظ شرایط قبل نیاز به ۱۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی دارد. در صورتی که با ایجاد بدهی کار می‌کنیم و هیچ نقدینگی‌ای در اختیار نداریم.

وی با اشاره به گرمای زیاد اظهار کرد: در یکی از استان‌ها سیم‌ها ذوب شدند. با وزیر نیرو تصمیم گرفتیم از صنعت برق حمایت کنیم. روز گذشته مصرف برق تهران به ۵۵ هزار و ۸۱ مگاوات رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن