فاز دوم نیروگاه تولیدپراکنده 8 مگاواتی میبد یزد به بهره‌برداری رسید

فاز دوم نیروگاه تولید پراکنده هشت مگاواتی جهان‌آباد با هدف کاهش بار بخشی از پست پر بار جهان‌آباد میبد در استان یزد به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو (پاون)، محسن نگارش، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق یزد با اشاره به راه‌اندازی سه مولد جدید در فاز دوم نیروگاه توان نیروی میبد برای کاهش بار 70 مگاواتی پست منطقه صنعتی جهان‌آباد، افزود: نیروگاه مذکور شامل سه مولد دو مگاواتی گازی و یک مولد دو مگاواتی به صورت کانتینری با سرمایه‌ای بالغ‌بر 25۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: این دومین نیروگاه تولید پراکنده امسال است که همزمان با پیک بار در یزد به مدار آمده و باعث اشتغال‌زایی مستقیم هشت نفر شده است.

او با اشاره به مزیت نیروگاه‌های تولید پراکنده در کاهش تلفات به دلیل نزدیک بودن به محل مصرف، خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی با وجود بهره‌گیری از تکنولوژی بالا و سوخت گاز از دیگر مزیت‌های آن است.

نگارش، پایداری شبکه برق صنایع منطقه و احداث پست فوق توزیع به‌دلیل پر بار بودن خروجی‌های تغذیه‌کننده را مورد اشاره قرار داد و گفت: نیروگاه چهار مگاواتی ابرکوه پیش از این به بهره‌برداری رسیده و نیروگاه دو مگاواتی شهرستان تفت، بعد از این نیروگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد: نیروگاه‌های تولید پراکنده به عنوان اقدامی موثر در حوزه پدافند غیرعامل در سطح وزارت نیرو مورد توجه ویژه است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن