مکرون خواستار انعطاف ترامپ در مناقشه با ایران شد

رئیس جمهور فرانسه از همتای آمریکایی خود خواست برای فراهم شدن زمینه کاهش تنش با ایران انعطاف داشته باشد. او می‌گوید ضروری است کشورهای غربی به خاطر هدف مشترک، در مورد ایران رایزنی‌های نزدیک‌تری داشته باشند.

امانوئل مکرون قصد دارد از فرصت میزبانی اجلاس سران کشورهای گروه هفت که در شهر ساحلی بیاریتز برگزار می‌شود، تنش‌ها میان ایالات متحده و دیگر کشورهای صنعتی جهان را کاهش دهد و زمینه دست یافتن به تفاهم در مناقشه با جمهوری اسلامی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون ظهر شنبه ۲۴ اوت (دوم شهریور) در یک سخنرانی زنده تلویزیونی در بیاریتز بدون نام بردن از ترامپ و با اشاره تلویحی به تصمیم اخیر او در مورد افزایش تعرفه‌های گمرکی گفت: «ما باید موفق شویم به گونه‌ای به سمت تنش‌زدایی برویم.»

رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر به پاریس اعلام کرد که تعرفه گمرکی کالاهای چینی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار از ۲۵ به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گفته مکرون حرکت به سمت تنش‌زدایی برای جلوگیری از به راه افتادن یک «جنگ تجاری» که نشانه‌های آن را همه‌جا می‌توان مشاهده کرد، ضروری است.

ترامپ به تازگی تهدید کرده در واکنش به وضع مالیات ویژه بر شرکت‌های اینترنتی، شراب فرانسه را مشمول افزایش تعرفه‌های گمرکی کند.

امانوئل مکرون پیش از صرف ناهار با رئیس جمهوری آمریکا از او خواسته به فراهم شدن زمینه رسیدن به تفاهم در مناقشه با جمهوری اسلامی یاری رساند.

هدف مشترک در ارتباط با جمهوری اسلامی

او می‌گوید «رایزنی‌های نزدیک» ضرورت دارد زیرا همه هدف مشترکی دارند که همان اطمینان یافتن از عدم دسترسی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی است.

دونالد ترامپ پیش از نهار مشترک با مکرون در هتل مجللی در ساحل شهر بیاریتز، که مراسم رسمی گشایش اجلاس غروب شنبه در آن اجرا می‌شود، وجود اختلاف نظر با رئیس جمهور فرانسه بر سر برخی مسائل را تائید کرد و گفت: «اما هوا محشر است و همه همدیگر را درک می‌کنند.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن