۱۴ طرح تجدیدپذیر‌ آماده افتتاح هم‌زمان با آغاز هفته دولت

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از ۱۴ طرح آماده افتتاح، هم‌زمان با هفته دولت در ۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، جعفر محمدنژاد سیگارودی به مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌زمان با هفته دولت امسال در ۷ استان آذربایجان شرقی، تهران، همدان، زنجان، یزد، کرمان و فارس ۱۴ طرح در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر آماده افتتاح خواهد بود.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل و سخنگوی سازمان ساتبا ادامه داد: طرح‌های یاد شده شامل یک نیروگاه بادی و ۱۳ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت بیش از ۱۵۹ مگاوات می‌باشند که توسط بخش خصوصی اجرا و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها حدود ۴۴۵ میلیارد تومان به‌صورت ریالی و ۱۰۷ میلیون یورو به‌صورت ارزی هزینه شده است، گفت: با افتتاح این طرح‌ها بیش از هزار و ۲۷۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

محمدنژاد سیگارودی در ضمن اشاره به ظرفیت ۷۶۰ مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر احداث شده تا پایان تیرماه ۹۸ در کشور افزود در حال حاضر تعداد ۳۲ نیروگاه مگاواتی نیز با مجموع ظرفیت ۳۸۰ مگاوات در دست احداث می‌باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن