کمک ۲۲ میلیون دلاری گروه ۷ برای مقابله با آتش سوزی‌های آمازون

رهبران حاضر در نشست گروه ۷ در فرانسه با ارائه کمک های لجستیکی و مالی برای مقابله با آتش سوزی های جنگل های گرمسیری آمازون موافقت کرده اند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت که کشورهای گروه هفت ۲۲ میلیون دلار در اختیار این عملیات قرار خواهند داد.

با این حال ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، گفت که طرح «ائتلافی»  مکرون برای «نجات» آمازون این برداشت را ایجاد می کند که گویی برزیل «یک مستعره یا منطقه ای فاقد نظارت» است.

به گفته سازمان فضانوردی برزیل هم اکنون شمار بی سابقه ای از آتش سوزی ها در برزیل در جریان است که عمدتا در ناحیه آمازون روی می دهد.

قول این کمک ها روز دوشنبه درحالی داده شد که نشست سران گروه ۷ – کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا – در بیاریتس فرانسه در جریان بود.

 مکرون گفت که این مبلغ عمدتا برای تامین هزینه پرواز هواپیماهای بیشتر آتش نشانی «فورا» در دسترس خواهد بود. او گفت که فرانسه همچنین «حمایت ملموس نظامی در منطقه را ظرف ساعات آینده ارائه خواهد کرد.»

با این حال  بولسونارو رهبر فرانسه را به انجام «حملات بی دلیل به منطقه آمازون» و «مخفی کردن نیاتش در پشت ایده ائتلافی از کشورهای گروه ۷» متهم کرد.

او در توییتر نوشت که حاکمیت ملی برزیل باید محترم شمرده شود و گفت در مورد نیاز برای ایجاد یک «طرح مشترک» میان کشورهایی که منطقه آمازون در آنها قرار دارد با رئیس جمهور کلمبیا گفتگو کرده است.

با این حال به گزارش خبرگزاری رویترز ریکاردو سالز، وزیر محیط زیست برزیل، به خبرنگاران گفت که کشورش از کمک گروه ۷ استقبال می کند.

رئیس جمهور برزیل روز یکشنبه در توییترش نوشت که پیشنهاد کمک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را هم در این زمینه پذیرفته است.

 رهبران گروه ۷ همچنین قصد دارند در مورد جنگل‌کاری در آمازون در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر بحث کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن