شبکه فاضلاب شهری عامل تشدید فرونشست زمین

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تشدید پدیده فرونشست زمین بسیار خطرناک و نگران کننده است، گفت: قطعا با بروز بلایای طبیعی مانند زلزله این بحران چند برابر خواهد شد و جان شهروندان در خطر قرار گرفته و تاسیسات و زیرساخت ها در معرض آسیب خواهند بود.

سیدهادی بهادری نسبت به تشدید بحران فرونشست زمین در کشور به ویژه پایتخت هشدار داد و گفت: به نظر من عامل اصلی تشدید فرونشست زمین در کلانشهری مانند تهران اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب است، زیرا در گذشته این گونه منابع آبی در مسیر جذب خاک شده و به سفره های زیرزمینی تزریق می شد، اما امروز با ایجاد سیستم های جدید، این منابع به صورت مستقیم به تصفیه خانه ها هدایت می شود.

بروز پدیده فرونشست یکی از معایب ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بروز پدیده فرونشست یکی از معایب ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب است و این مسئله تنها منحصر به شهری مانند تهران نیست، از این رو با توجه به این وضعیت، باید منتظر بروز تدریجی فرونشست در مناطق مختلف به ویژه بخش های جنوبی استان تهران باشیم.

وی با بیان اینکه تشدید پدیده فرونشست زمین بسیار خطرناک و نگران کننده است، گفت: قطعا با بروز بلایای طبیعی مانند زلزله این بحران چند برابر خواهد شد و جان شهروندان در خطر قرار گرفته و تاسیسات و زیرساخت در معرض آسیب خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در این میان با بروز پدیده فرونشست، تاسیسات طولی بسیار وضعیت بحرانی تر خواهند داشت، به طور مثال خطوط انتقال گاز، آب  برق و خطوط ریلی با تشدید بحران فرونشست دچار آسیب های جدی خواهند شد، بنابر این باید پیش بینی این مسائل شده و برای اجرای پروژه ها از محصولات مقاوم در برابر فرونشست استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوعات مطروحه درباره اثر گسترده برداشت آب از سفره های زیرزمینی در تشدید فرونشست زمین، تصریح کرد: به نظر من عامل اصلی تشدید فرونشست زمین، برداشت آب از سفره ها نیست، البته این مسئله باید مدیریت و کنترل شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن