تصویب لایحه تجارت قدرت مانور بنگاه‌های اقتصادی را افزایش می‌دهد

رئیس فراکسیون توسعه صادارت غیر نفتی مجلس معتقد است تصویب لایحه تجارت قدرت مانور بنگاه‌های اقتصادی را در برابر تحریم‌ها افزایش می‌دهد.

علی اکبر کریمی درباره مزایای لایحه تجارت، گفت: قانون تجارت ایران مربوط به 86 سال پیش است و نوآوری‌ها و تغییرات بسیار حوزه‌های حقوقی، اقتصادی، تجاری و بازرگانی اقتضا می‌کند، مهم‌ترین قانون ناظر بر فعالیت‌ بنگاه‌های اقتصادی تغییر کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه اهمیت تغییر در قانون تجارت موجب شد، موضوع اصلاح این قانون از مجلس هشتم آغاز شود اما به دلیل ناتمام ماندن تلاش نمایندگان در دوره‌های قبلی در نهایت رسیدگی به آن به مجلس دهم رسید.

وی اظهار کرد: اگرچه ممکن است به لایحه تجارت ایراداتی به دلیل بررسی در مجالس مختلف، وارد شود اما با همه نواقص احتمالی، تصویب لایحه تجارت گامی بزرگ به منظور ساماندهی فضای تجاری و اقتصادی کشور است چراکه موجب تدوین قوانین جدید برای نظارت بر فعالیت‌ بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

تصویب لایحه تجارت یکی از مولفه‌های روان‌سازی فرآیندهای تجاری

این نماینده مردم در مجلس دهم تصویب لایحه تجارت را یکی از مولفه‌های روان‌سازی فرآیندهای تجاری برشمرد و اضافه کرد: در پیش نویس لایحه تجارت به فناوری‌ها و تحولات جدید حوزه تجارت، اقتصاد و نظام بنگاهداری، توجه شده است.

رئیس فراکسیون توسعه صادارت غیر نفتی با اشاره به ضرورت به روز شدن قوانین حوزه تجارت به دلیل تغییر فضای کسب و کار در سال‌های اخیر، بیان کرد: تصویب لایحه تجارت می‌تواند بستر مناسبی در تحول نظام بنگاهداری، تجارت و اقتصاد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قانون تجارت، قانون مادر در اقتصاد است، ادامه دارد: تحریم محدودیت‌های بسیاری برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرده از سوی دیگر مقررات و قوانین کنونی حاکم بر بنگاه‌های تجاری و اقتصادی زمینه کاری آنها را محدود می‌کند که این مشکلات با تصویب لایحه تجارت رفع شده و قدرت مانور بنگاه‌های اقتصادی در برابر تحریم‌ها را افزایش می دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن