جلوگیری از قطع سالانه 12 هزار درخت با حذف قبوض کاغذی برق

وزیر نیرو گفت: براساس برآورد صورت گرفته با حذف قبوض کاغذی برق سالانه 12 هزار اصله درخت برای تولید کاغذ قبض برق قطع نخواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، با تاکید بر اینکه از مهرماه امسال قبوض کاغذی برق به طور کامل حذف خواهد شد، بیان کرد: براساس برآورد صورت گرفته با اجرای این طرح سالانه 12 هزار اصله درخت برای تولید کاغذ قبض برق قطع نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روند قرائت کنتورها ادامه داشته و همکاران این بخش از مجموعه جدا نخواهند شد، ادامه داد: در حال حاضر مناطقی از جمله سیستان و بلوچستان پیشتاز ثبت اطلاعات خود در سامانه حذف قبوض کاغذی برق هستند.

اردکانیان با اشاره به اینکه امسال رکورد صادرات برق شکسته شده است، گفت: در پنج ماه ابتدایی سال گذشته میزان صادرات برق به 2.5 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است ولی این رقم در پنج ماه نخست امسال به 3.6 میلیارد کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده است.

وزیر نیرو در خصوص افزایش بهای قبوض مصرفی با بیان این که در هیچ موردی برخلاف مجوز عمل نمی کنیم، گفت: بر اساس مجوز دولت در سال ۹۸ فقط هفت درصد افزایش نسبت به سال قبل صورت گرفت که از اردیبهشت ماه اعمال شد.

وی افزود: امسال برای اولین بار اعلام کردیم تعرفه پرمصرف‌ها به عنوان منبع درآمد نیست، بلکه یک تعرفه بازدارنده است و کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند معادل مصرف شان در قبوض ماه‌های بعد پس انداز خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن