بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های گاز رسانی در سیستان و بلوچستان

چندین پروژه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان در هفته دولت ، بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رضا پنجابی مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار کرد: این پروژه ها شامل عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بزمان، عملیات کلنگ زنی پروژه گازرسانی به محور کوره داران – ابتر، عملیات گازرسانی به شهر محمدان، عملیات اجرایی توسعه شبکه گاز در شهر زابل و افتتاح پروژه گازدار کردن زندان مرکزی ایرانشهر بوده است.

وی در ادامه در خصوص پروژه گازرسانی به شهر بزمان اظهار کرد: این پروژه، با اعتباری بالغ بر 140میلیارد ریال به طول 65 کیلومتر و با 27 درصد پیشرفت فیزیکی، زمینه بهره مندی یک هزار و 354 خانوار از نعمت گاز طبیعی را فراهم    می سازد.

پنجابی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود درباره آغاز عملیات کلنگ زنی پروژه گازرسانی به محور کوره داران – ابتر از توابع شهرستان ایرانشهر افزود : گازرسانی به محور کوره داران – ابتر با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال و به طول 41 کیلومتر می تواند زمینه بهره مندی 44 صنعت موجود در این منطقه را فراهم کند که این امر می تواند عاملی در جهت رونق کاری صنایع موجود و همچنین راه اندازی صنایع جدید در این منطقه باشد و این سوخت پاک و ارزان صرفه اقتصادی را نیز در بردارد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که صاحبان صنعت جهت بهره مندی از این نعمت خدادادی همکاری و تعامل لازم را با شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان داشته باشند زیرا که این امر علاوه بر مزیت های مذکور می تواند یکی دیگر از معضلات موجود در این استان و منطقه که بیکاری جوانان است را مرتفع کند و شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز این منطقه باشیم.

وی به عملیات گازرسانی به شهر محمدان اشاره کرد و گفت: پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر50میلیارد ریال و به طول 90 کیلومتر انجام  می شود که با به پایان رسیدن این پروژه تعداد2550 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

پنجابی یکی از مهمترین دغدغه های مردم این استان و این شهر را تامین سوخت مورد نیاز دانست و افزود: شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با تمامی توان برآن است تا بتواند وظیفه خود را که خدمت رسانی به مردمان شریف این استان است به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان بهره مندی از این نعمت خدادادی را حق تمامی مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور شاهد رفع مشکلات تامین سوخت هم استانی های عزیز باشیم.

پنجابی همچنین به کلنگ عملیات توسعه شبکه گاز در شهر زابل اشاره کرد و افزود: در عملیات توسعه شبکه گاز شهر زابل تعداد 3000علمک با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال اجرا و زمینه اشتغال مستقیم برای 40 نفر فراهم می شود.

وی تصریح کرد: مدت زمان اجرای این طرح یکسال پیش بینی شده که با بهره برداری از آن بیش از 2هزار خانوار در شهر زابل از این انرژی پاک بهره مند می شوند.

 این مقام مسئول در پایان سخنان خود درخصوص افتتاح پروژه گازرسانی به زندان مرکزی ایرانشهر اشاره کرد و بیان داشت: پروژه گازرسانی به زندان مرکزی شهر ایرانشهر که یکی از پر مصرف ترین مشتریان سوخت مایع است با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال انجام شد که برخورداری آن از سوخت پاک گاز علاوه بر صرفه اقتصادی کاهش آلودگی زیست محیطی را نیز در بر دارد.

پنجابی گازرسانی به ادارات ، سازمان ها و صنایع در کنار گازرسانی به مردم شریف این استان را دیگر هدف شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام و از تمامی مسئولین درخواست کرد تا طبق سنوات گذشته در جهت به سرانجام رسیدن این هدف، شرکت را یاری کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن