گزینه عجیب برای وزارت نفت!

بازار گمانه‌زنی‌ها درباره وزرای پیشنهادی لحظه به لحظه داغ‌تر می‌شود و در برخی پیش‌بینی‌ها هم بیش از آنکه گزینه‌های مطرح شده بیانگر تغییر و تحولات و احتمالا رایزنی‌ها باشد و رویکرد رییس‌جمهور منتخب را نشان دهد؛ سئوال‌برانگیز و تعجب‌آور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز»، روزنامه «ابتکار» در شماره امروز خود در جدولی وزرای احتمالی دولت دوازدهم را لیست کرد و در کنار نام بیژن نامدار زنگنه، وزیر فعلی نفت که خبرها از عدم تمایلش در ادامه همکاری با روحانی حکایت می‌کند، نام محمود واعظی، وزیر ارتباطات کنونی را مطرح کرده است. البته همزمان با انتشار این خبر محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان، واعظی را گزینه قطعی ریاست نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد. اما آیا ممکن است واعظی گزینه‌ای برای سکانداری وزارت نفت باشد؟

این گزینه از آن جهت که از سوی روزنامه محمدعلی وکیلی، از اعضای ارشد فراکسیون امید و سخنگوی ستاد حسن روحانی منتشر شده است، قطعا جای تفکر و تامل دارد اما از آن جهت که واعظی در حوزه نفت و انرژی سابقه‌ای ندارد، بیشتر خواننده را به تعجب وا می‌دارد.

بنابر سوابقی که در روزمه کاری وزیر کنونی ارتباطات آمده او پیشتر استاد دانشگاه در دانشگاه علامه طباطبایی، معاون پژوهش‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک (۱۳۷۸ تا ۱۳۹۲)، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ( ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸)، معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه (۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶)، مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی (۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸)، مشاور وزیر امور خارجه ( ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶)، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ( ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵) بوده است و هیچ گاه حتی رابطه و فعالیتی در حوزه نفت نداشته است. علاوه بر آن پس از پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، واعظی اعلام کرد که در دولت دوازدهم وزیر نخواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن