اولویت شهرداری تکمیل پروژه های عمرانی با 90 درصد پیشرفت است

بیست ‌و نهمین جلسه شورای معاونان، مشاورین و شهرداران مناطق پایتخت به میزبانی شهرداری منطقه ٩ و با همکاری بنیاد رودکی در محل برج آزادی برگزار شد و بر تکمیل پروزه های با 90 درصد پیشرفت تاکید شد.

در این جلسه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، اداره‌کل آموزش‌های شهروندی، معاونت خدمات شهری، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت فنی و عمران به ارائه گزارش عملکرد و وضعیت فعالیت‌های خود پرداختند.

در ابتدای این جلسه، مجتبی دانشور مدیر‌کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از اقدامات سازمان متبوع خود و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در آستانه سال تحصیلی جدید گفت.

وی با اشاره به برگزاری 250 آئین بازگشایی مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: قرار است امسال ۴ ویژه برنامه بازگشایی برای حوزه های علمیه و دانشگاه برگزار شود.

همچنین، اجرای برنامه های آموزشی در حوزه های محیط زیست، پسماند، ترافیک، تکالیف و حقوق شهروندی، در قالب اجرای هزار و 400 نمایش، هزار و 900 برنامه آموزشی و توزیع بیش از ۱۷ هزار پوستر و بروشور آموزشی ‌از بازگشایی مدارس پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه ها تا 20 مهرماه در مدارس شهر تهران ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پیش بینی کردیم تا 400 تور تهران گردی ویژه دانش آموزان و دانشجویان را در قالب برنامه های استقبال از مهر اجرا کنیم. ضمن اینکه قرار است بسته های تهران شناسی میان دانشجویان شهرستانی جدیدالورود توزیع شود.

در ادامه این جلسه، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد پروژه‌های عمرانی شهر باید در دوهفته ابتدایی مهرماه راکد شوند.

وی پیشنهاد داد تا به منظور روان سازی ترافیک، کارگاه‌های عمرانی سطح‌شهر در قالب طرح استقبال از سال مهر تا حد ممکن کوچک سازی شوند.

محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در ادامه بر ظرفیت بالای مدارس و فضای دانش‌آموزی برای تبیین مفهوم «تهران شهری برای همه» و گسترش آموزش‌های ترافیکی تاکید کرد.

همچنین، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری در این جلسه اقدامات این معاونت درراستای افزایش آمادگی برای مقابله با بارش‌های پاییزی را شرح داد و پس از آن، معاونت مالی و اقتصاد شهری خلاصه‌ای از عملکرد درآمدی مناطق و سازمان‌های مختلف را ارائه کرد.

در پایان این جلسه مصطفی کاظمی مدیرکل دفتر شهردار تهران به جمع‌بندی بیست‌ونهمین جلسه شورای معاونان، مشاورین و شهرداران مناطق تهران پرداخت.

وی ضمن قدردانی از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه عطرسیب با رویکردی متفاوت، گفت: با توجه به آغاز دهه اول محرم شهرداران مناطق باید به پاکیزگی و آراستگی شهر در ایام عزاداری امام حسین (ع) توجه کافی داشته باشند و از سوی دیگر شهرداران مناطق باید آمادگی لازم برای برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس را داشته باشند. همچنین، اقداماتی را برای برگزاری مراسم بازگشایی مدارس در قالب طرح استقبال از مهر در دستور کار داریم.  

مدیرکل دفتر شهردار تهران در ادامه درباره عملکرد درآمدی شهرداران مناطق عنوان کرد: مدیریت منطقه مسئولیت سنگینی است. ما نیز در سطح ستاد تلاش می‌کنیم تا بستر مناسب برای فعالیت‌های شهرداران مناطق را مهیا کنیم.

مصطفی کاظمی خاطرنشان کرد: اولویت‌ ما اتمام پروژه‌هایی است که ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند چرا که با یک همت نهایی به‌راحتی به بهره‌برداری می‌رسند؛ در ستاد شهرداری تهران یک کمیته تخصیص تشکیل داده‌ایم که هر هفته با حضور معاونان شهردار برگزار و در آن درباره اولویت‌بندی تخصیص بودجه به پروژه‌های باقی‌مانده تصمیم‌گیری می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن