قرارداد میدان مشترک بلال به زودی امضا می شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه از امضای قرارداد توسعه میدان مشترک بلال طی چند روز آتی خبر داد.

رضا دهقان ضمن اعلام این خبر افزود: قرارداد توسعه میدان مشترک بلال به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار، میان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت پتروپارس به امضا می رسد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، وی با بیان این که حجم تولید روزانه میدان بلال حدود ۵۰۰ میلیون فوت مکعب خواهد بود، افزود: گاز تولیدی از این میدان از طریق خط لوله دریایی فاز ۱۲، به پالایشگاه این فاز در خشکی منتقل می شود.

میدان گازی بلال در بخش شرقی میدان گازی پارس‌جنوبی و در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع شده است. با توجه به نزدیکی میدان گازی بلال به تاسیسات فراساحلی فاز ۱۲ پارس جنوبی و نیز ظرفیت‌ خالی جهت دریافت و تولید گاز در سکوی C فاز۱۲، مقرر است گاز استخراج شده از این میدان به سکویC فاز ۱۲ منتقل و سپس از طریق خط لوله به پالایشگاه فاز۱۲ در کنگان جهت فرآورش ارسال شود.

از اهداف طرح توسعه میدان بلال می توان به حفاری در مجموع ۸ حلقه چاه تولیدی (یک حلقه چاه توصیفی – اکتشافی با هدف توصیف و تولید لایه‌های گازی مربوطه به همراه حفر یک حلقه چاه Learning و ۶ حلقه چاه توسعه‌ای) و تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش و انتقال به پالایشگاه فاز۱۲ پارس جنوبی از طریق خط لوله، اشاره کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن