اختصاص 4 میلیارد تومان برای مناسب سازی مدارس دولتی دخترانه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس رای شورا 4 میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای مناسب‌سازی مدارس دخترانه اختصاص می‌یابد از تاکید شهرداری بر جمع آوری کارگاه های بلاتکلیف از سطح شهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران با حضور در در جمع خبرنگاران درباره طرح دوفوریتی الزام شهرداری تهران به اختصاص 20 درصد از ردیف بودجه سالانه اختصاصی به آموزش و پرورش تهران برای مناسب‌سازی مدارس گفت: این طرح دوفوریتی ابتدا از جانب 16 نفر اعضا مطرح شد که پس از آن دو نفر اضافه شدند و سرانجام این طرح به اجرا گذاشته شد و 18 نفر رای موافق دادند.

وی افزود: در این طرح که مربوط به الزام شهرداری برای مناسب‌سازی مدارس دخترانه است برخی پیشنهاد افزایش بیشتر بودجه شهرداری در این زمینه را ارائه کردند که پیشنهادات رای نیاورد و سرانجام قرار بر این شد که 20 درصد کمک‌های شهرداری در این جهت به آموزش و پرورش اختصاص داده شود.

وی توضیح داد:‌در صحن امروز ناهید خداکرمی مطرح کرد که دانش‌آموزان دختر مادران آینده هستند که کمبود ویتامین D در سلامت آنها تاثیرگذار است و باید مدارس مناسب‌سازی شوند و اگر دید در مدارس نباشد دختران می‌توانند آزادانه در مدرسه روسری‌های خود را بردارند و آفتاب را جذب کنند.

وی گفت: این مسئله سبب می‌شود که دختران به جای استفاده از قرص مستقیم بتوانند آفتاب را برای جذب ویتامین D داشته باشند که البته این موضوع نه در همه مدارس بلکه در برخی از مدرسه‌ها که شرایط لازم را داشته باشند می‌تواند اجرایی شود.

هاشمی با بیان اینکه براساس رای شورا 4 میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای مناسب‌سازی مدارس دخترانه اختصاص می‌یابد،‌ تصریح کرد: در زمینه بازگشایی مدارس نیز شهرداری تهران تلاش کرده که کارگاه‌هایی که مدت‌ها بلاتکلیف در سطح شهر بوده است را جمع‌آوری کند.

وی عنوان کرد: در پروژه گیشا هر چند این موضوع در اولویت شهرداری است ولی بعید می‌دانم تا ابتدای مهر به اتمام برسد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین در جلسه این موضوع به بحث گذاشته شده که اگر مصوبات شورای شهر در دیوان عدالت رد شد چگونه باید در این زمینه عمل کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن