بهره برداری از 69 دستگاه اتوبوس در خطوط اتوبوس رانی تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تعداد 69 دستگاه اتوبوس از سال 1396 تاکنون توسط شرکت‌های خصوصی تحت نظارت به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری و در خطوط به کار گرفته شده است.

پیمان سنندجی در مورد خرید 13 دستگاه اتوبوس دو کابین برای بکارگیری درسامانه تندرو اتوبوسرانی، بیان کرد: تعداد 13 دستگاه اتوبوس دو کابین کینگ لانگ از شرکت ستاره نیک آریا (اسنا) خریداری شد و در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری جهت فعالیت در خطوط سامانه‌های تندرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد 69 دستگاه اتوبوس از سال 1396 تاکنون توسط شرکت‌های خصوصی تحت نظارت به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری و در خطوط به کار گرفته شده است، عنوان کرد: در صورت تامین اعتبار توسط دولت و رفع موانع اجرایی مصوبه ابلاغی اخیر شورای اقتصاد، برای نوسازی 5 هزار  دستگاه اتوبوس نیز اقدام خواهد شد.

سنندجی در مورد راه اندازی 22 خط سرویس مدرسه در سطح مناطق، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه و به منظورتامین نیازهای حمل ونقلی دانش آموزان برای عزیمت به مدرسه و مراکز آموزشی، در تمامی مناطق شهرداری نسبت به راه اندازی اتوبوس مدرسه با نصب لوگوی ویژه مدارس اقدام شده تا در ساعات شروع  و تعطیلی مدارس، سرویس رسانی انجام شود. همچنین برای سهولت تردد و آرامش خاطر دانش آموزان، در طول مسیر این خطوط ایستگاه‌هایی مشخص شده که تنها مختص خط اتوبوس مدرسه بوده و صرفا برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه قرارداد خرید 117 دستگاه مینی بوس توسط بخش خصوصی از شرکت بهمن دیزل با هماهنگی اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور در سال گذشته انجام شد، گفت: تعداد 17 دستگاه در تیرماه سال جاری به شرکت ندای به آوران تحویل داده شد و مابقی آن در حال آماده سازی توسط کارخانه مذکور بوده که به محض تحویل به چرخه حمل ونقل افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته، بیان کرد: بازسازی 199 دستگاه اتوبوس، کف سازی، ایجاد خطوط برجسته حرکتی ویژه افراد کم بینا و نابینا، نصب تابلوهای راهنمای مسیر به خط بریل و نصب خط بریل روی دستگاه‌های کارتخوان ایستگاه‌های خطوط تندرو، انعقاد قرارداد برای نصب 100 دستگاه فیلتر جذب دوده، اخذ معاینه فنی برای کلیه اتوبوس‌ها، کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت HSE-MS در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران، خرید و بکارگیری 153 دستگاه کارتخوان ثابت در ایستگاه‌های خطوط تندرو و ثبت قراردادهای شرکت واحد در سامانه امور قراردادها و سامانه شفافیت از جمله اقدامات انجام شده در سال 97 است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن