اجرای 970 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق 2 و 5 تهران

مدیر اجرایی مناطق ۲ و ۵ شهرداری شرکت فاضلاب تهران با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای شبکه فاضلاب در این مناطق گفت: شبکه فاضلاب طراحی‌شده برای این مناطق حدود ۱۱۳۵ کیلومتر است که تاکنون ۹۷۰ کیلومتر آن اجرا و لوله‌گذاری شده است.

منصور زینلی با اشاره به اینکه تا یک‌سال ‌و نیم آینده بخش عمده‌ای از شبکه این دو منطقه تکمیل می‌شود، گفت: حدود ۱۶۰ کیلومتر شبکه در این مناطق مانده که ۴۳ کیلومتر آن دارای پیمان و پیمانکار فعال است و تا سال آینده تکمیل می‌شود و حدود ۸۳ کیلومتر از شبکه این مناطق نیز در مرحله اسناد و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی درباره کلکتورهای اصلی این دو منطقه افزود: خطوط اصلی این دو منطقه در بزرگراه‌های جناح، چمران، علامه‌جعفری، اشرفی‌اصفهانی و شهید همت قرار دارد.

به گفته زینلی اگرچه مناطق ۲ و ۵ تهران به لحاظ معماری، بافت شهری و قابلیت اجرای شبکه فاضلاب نسبت به برخی از مناطق تهران مناسب‌تر است، اما مسئله اصلی در این دو منطقه وجود بزرگراه‌ها، پایه پل‌ها و تاسیسات شهری مانند خطوط انتقال آب غرب به شرق، خطوط انتقال نفت و گاز است و این مسئله در عبور عرضی از بزرگراه‌های یادگار امام و جلال آل‌احمد برای اجرای کلکتورهای اصلی محسوس‌تر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن