مهندسی نفت در دانشگاه خلیج فارس مجوز گرفت

رییس دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد: این رشته پایه مناسبی برای تقویت نیروی انسانی بوشهر در مقاطع بالاتر و جذب در صنایع استان می باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه خبری تحلیلی خلیج فارس، شورای گسترش آموزش عالی با راه اندازی رشته مهندسی نفت در مقطع کارشناسی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر موافقت کرد و برای مهرماه سالجاری دانشجو می پذیرد.

رییس دانشگاه خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: مهندسی نفت از رشته های پایه و با مزیت در استان است که زمینه برای تحصیل دانش آموزان ممتاز در این رشته دانشگاهی استان را فراهم می کند و پایه گذاری مناسبی برای حضور نیروهای استان در سمت های تخصصی صنایع نفت و گاز می باشد.

دکتر عبالمجید مصلح ادامه داد: از دو سال گذشته پیگیر فعالیت این رشته در دانشگاه خلیج فارس بودیم که به دلیل محدودیتی که برای جذب هیات علمی آن وجود داشت، تحقق این موضوع و موافقت شورای گسترش وزارت علوم زمان بر شد.

مصلح خاطرنشان کرد: در دفترچه انتخاب رشته امسال دانشگاهها، مهندسی نفت قرار گرفته و حداقل ظرفیت 50 دانشجوی ممتاز با اولویت بومی ها داریم.

وی ادامه داد: دو رشنه با مزیت دیگر برای مقطع کارشناسی مهندسی پلیمر است.

به گفته وی، دو رشته جدید معماری کشتی و مدیریت استراتژیک هم در مقطع کارشناسی ارشد امسال برای اولین بار در دانشگاه خلیج فارس دانشجو جذب می کند.

مصلح در پایان گفت: دانشگاه خلیج فارس برای سال تحصیلی جدید دارای 29 رشته کارشناسی، 50 رشته کارشناسی ارشد و 12 رشته دکترا می باشد که قریب 7 هزار دانشجو را پذیرش می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن