ID.3 : حکم مرگ و زندگی برای فولکس واگن

با رونمایی از اولین فولکس‌واگن الکتریکی به نام ID.3 دوره تازه‌ای از تاریخ این کارخانه آغاز شد.

فولکس‌واگن که به آلمانی به معنی خودروی مردم است، در سال ۱۹۳۰ با این هدف تاسیس شد که ماشینی بسازد که عموم مردم آلمان توانایی خرید آن را داشته باشند. این کارخانه با مدل‌ بیتل به این هدف رسید و در دهه هفتاد با مدل گلف یک بار دیگر این موفقیت را تکرار کرد.

انتخاب عدد سه در نام ماشین اشاره‌ای به سومین مدل مهم تاریخ کارخانه بعد از بیتل و گلف است. این بار فولکس‌واگن می‌خواهد استفاده از خودروهای الکتریکی را برای قشر وسیعی از جامعه ممکن کند.

قیمت پایه ماشین زیر سی‌هزار یورو (حدود ۳۳ هزار دلار) است. ارزان‌ترین مدل با هر بار شارژ تا ۳۳۰ کیلومتر حرکت می‌کند. دو مدل لوکس‌تر از خودرو هم ساخته می‌شود که باتری‌های قوی‌تری دارد. گران‌ترین مدل با هر بار شارژ ۵۴۹ کیلومتر حرکت می‌کند.

ابعاد ماشین هم‌اندازه فولکس‌واگن گلف است، اما ماشین جادارتر از گلف است. اتاق بسیار ساده طراحی شده و همه بخش‌های ماشین از طریق یک نمایشگر لمسی ده اینچی کنترل می‌شود. راننده همچنین می‌تواند بخش‌هایی از ماشین را با فرمان‌های صوتی کنترل کند.

فولکس‌واگن می‌گوید تاکنون سی هزار نفر برای خرید ID.3 ثبت نام کرده‌اند.

این ماشین برای فولکس‌واگن حکم مرگ و زندگی دارد. کارخانه آلمانی بیش از ۸۸ میلیارد دلار در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده است. نتیجه این سرمایه‌گذاری یک شاسی‌ است که ID.3 و مدل‌های دیگر کارخانه بر روی آن ساخته خواهد شد.

اما این پروژه تنها وقتی موفق می‌شود که علاوه بر شرکت‌های عضو گروه فولکس‌واگن، خودروسازان دیگر هم از این شاسی الکتریکی استفاده کنند و میلیون‌ها خودرو در سال بر روی آن ساخته و فروخته شود.

فولکس‌واگن پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۵ سه میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در سال توسط دوازده شرکت عضو این گروه فروخته شود. این کارخانه همچنین با فورد در ساخت ماشین‌های الکتریکی همکاری می‌کند و قرار است شاسی خود را در اختیار کارخانه آمریکایی قرار دهد.

همه این پیش‌بینی‌ها در نهایت به استقبال مردم از ماشین‌های الکتریکی بستگی دارد و ID.3 اولین محک برای سنجش این استقبال است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن