تولید پکیج‌ های نوین تصفیه فاضلاب در کشور

معصومه حیدرزاده، مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: پکیج تصفیه آب و فاضلاب شرکت ما از سه روش فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی برای تصفیه آب استفاده می‌کند و درنتیجه کیفیت پساب خروجی از اطمینان بالاتری برخوردار است.

حیدرزاده افزود: محصولات این شرکت شامل پکیج تصفیه بهداشتی، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و پکیج تصفیه آب خاکستری است که محصول آخر در حال ثبت اختراع است.

وی اضافه کرد: این محصول که پس از گذشت دو سال مراحل فنی را طی کرده است، سال گذشته از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان محصول برتر واحد تحقیق و توسعه انتخاب شد.

مدیر واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این محصول تمام فاضلاب‌های ورودی به غیر از فاضلاب سرویس‌های بهداشتی را که اصطلاحا از آن با نام فاضلاب آب‌های خاکستری یاد می‌شود، به یک پکیج انتقال می‌دهد و فرآیند تصفیه در آن انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اکثر تجهیزات این پکیج ایرانی است و توسط محققان این شرکت ثبت اختراع شده‌اند و تنها نمونه در داخل کشور است که هر سه فرآیند تصفیه را به طور همزمان انجام می‌دهد.  

حیدرزاده ادامه داد: پکیج نوین تصفیه فاضلاب تمام تاییدیه‌ها و استانداردها را از نظر ساخت، فرآیند تولید و همچنین استانداردهای پساب خروجی سازمان محیط زیست داراست. این محصول بیش از ۸۰ درصد فاضلاب ورودی را بازیافت می‌کند و برای آبیاری فضاهای سبز، شستشوی محیط و ماشین آلات و دستگاه‌ها مناسب است.  

مدیر واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان در خصوص نمونه‌های مشابه خارجی این محصول، تصریح کرد: پکیج نوین تصفیه فاضلاب از نظر قیمت تمام شده نسبت به مشابه خارجی بسیار ارزان‌تر  است و بالای ۸۰ درصد صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

این شرکت از سال ۸۹ به جمع شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیوسته است. طرح پکیج‌های نوین تصفیه فاضلاب محصول این شرکت، در پانزدهمین دوره رویداد فستیوال‌های عرصه نوآوری با عنوان `از پساب تا آب` برنده اعلام شد. این طرح از میان ۱۰۰ طرح ارسالی و ۸ طرح منتخب پس از دو مرحله ارزیابی فنی و اقتصادی برگزیده شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن