ما به خواست مردم درباره پتروشیمی دشتستان احترام گذاشتیم

نماینده مردم دشتستان با اشاره به ممانعت برخی از مردم این منطقه برای احداث پتروشیمی گفت: اهالی آبپخش اعتراض کردند. وقتی مردم ناراضی هستند ولواینکه اشتباه بکنند، ما به خواستشان احترام می‌گذاریم. 

محمدباقر سعادت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز» درباره جلوگیری مردم از کلنگ زنی پتروشیمی دشتستان تاکید کرد: از دیدگاه پتروشیمی و بر اساس گفتگویی که با خانم شاهدایی، مدیرعامل پتروشیمی در اواخر سال 95 داشتم و همچنین جلساتی که با استاندارو کارشناسان و متخصصان این امور طی ماه‌های گذشته داشتیم؛ هیچ کدام تاسیس این پتروشیمی را رد نکردند.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس تا روزی که وزیر صنعت برای کلنگ زنی این پتروشیمی آمد اعتراضی به آن صورت نگرفته بود. بنابراین پیگیری‌هایی صورت گرفت و بخش خصوصی هم ورود پیدا کرد و در نهایت قرار بر افتتاح این پتروشیمی شد.

سعادت با اشاره به ممانعت برخی از مردم این منطقه برای احداث پتروشیمی گفت: اهالی آبپخش اعتراض کردند و هم من، هم استاندار و هم آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به خواست مردم احترام گذاشتیم. چنانچه همه این اقدامات برای رفاه و رضایتمندی مردم است.

وی در ادامه گفت: وقتی مردم ناراضی هستند ولواینکه اشتباه بکنند، ما به خواستشان احترام می‌گذاریم. البته اینجا فرض گرفتیم و در این اعتراض می‌تواند عوامل مختلفی دخیل باشد. ما معتقدیم مردم باید از کاری که دولت می‌خواهد انجام دهد و نماینده آنها پیگیری می‌کند، راضی باشند. حال که رضایتمندی وجود ندارد دلیلی بر اصرار به انجام آن وجود ندارد.

خواسته مردم این بود که محل پتروشیمی تغییر کند

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی تصریح کرد: خواسته مردم این بود که محل پتروشیمی تغییر کند؛ ما هم به این خواسته آنها احترام می‌گذاریم و هم من، هم استاندار و هم آقای وزیر و سایر مسئولان امر به این خواسته توجه کرده و تاسیس پالایش‌گاه را به نقطه دیگری از استان منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مکانی برای ایجاد این پتروشیمی تاکنون مشخص نشده است، تاکید کرد: ما در استان کمبود مکان و مشکل برای جابه جایی نداریم و می‌توانیم امیدوار باشیم به زودی این پتروشیمی در استان افتتاح شود.

سعادت درادامه تصریح کرد: اینکه بگوییم وجود پتروشیمی مضر است، که منطقی نیست. ما کشور کم‌ آبی هستیم و اینکه ما باید به مدیریت آب و منابع آن بپردازیم و این ضرورت در مناطق جنوبی کشور بیشتر است، در آن شکی نیست. ما باید در استفاده و برداشت و تقویت منابع آبی دقت کنیم. درکشاورزی باید از روش‌های غرقابی بپرهیزیم و با آبخوان‌داری و آبخیزداری منابع را تقویت کنیم و بسیاری موارد دیگر را باید رعایت کنیم که مشکل کم‌آبی را مدیریت کنیم. اما حتی اگر همه این موارد را مدیریت کنیم باز نیاز به صنعت را پوشش نمی‌دهد و ما بی‌نیاز نمی‌شویم.

وی در پایان گفت:ما باید صنعت را برای زندگی و معیشت توسعه دهیم. پس اینکه هم موضوع محیط زیست و هم توسعه صنعت باید مدنظر قرار گرفته شود و از هیچ یک نباید غافل شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن