مدیریت مصرف و تامین آب شرب اولویت کاری وزارت نیروست

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در جمع مدیران‌عامل صنعت آب لرستان در خرم‌آباد گفت: اولویت کاری وزارت نیرو مدیریت مصرف و تامین آب شرب است.

قاسم تقی‌زاده خامسی در جلسه با مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی لرستان که در شرکت آب منطقه‌ای لرستان برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌های آب، آبفار، آب منطقه‌ای و برق یک خانواده‌اند که با همدلی و بر اساس قانون و مقررات هرکدام وظیفه خود را انجام داده و پشتیبان آنها وزیر و در راس آنها دولت است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به موضوع تخصیص آب اشاره کرد و گفت: این مسئله یک موضوع حیاتی و ملی محسوب شده و مدیریت مصرف و تامین آب شرب، اولویت کاری وزارت نیرو است.

تقی‌زاده خامسی افزود: اگر چه برخی از پروژه‌ها به‌دلیل مباحث مالی بلاتکلیف مانده‌اند، ولی بحث تخصیص قابل بررسی بوده و نیازمند تعریف راهکارهای جدید است که می‌بایست یک سند ملی برای آب با افق سال ۱۴۲۵ تهیه و ارائه کرد.

وی با اشاره به موضوع منابع مالی گفت: استان‌ها می‌بایست راهکارهای تازه‌ای برای منابع مالی شناسایی کرده و در ساخت سدها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

در ادامه جلسه مسائل، مشکلات و چالش‌های حوزه آب و آب و فاضلاب مطرح و راهکارها و پیشنهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن