عربستان موفق به مهار آسیب‌ حملات به تاسیسات نفتی شد

گفته می‌شود که عربستان بسیار سریع‌تر از آنچه گمان می‌رفت، موفق به مهار آسیب‌ ناشی از حملات به تاسیسات نفتی شده است. مسئولان آرامکو اعلام کرده‌اند که تولید نفت عربستان به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت عربستان در اثر حملات روز شنبه ۱۴ سپتامبر به پالایشگاه بقیق و میدان نفتی خریص روزانه حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافته بود. امری که در نخستین روز پس از این حملات منجر به افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد. پس از آن گزارش‌هایی درباره افزایش تدریجی تولید نفت عربستان کاهش مجدد بهای نفت انتشار یافت. اکنون خبر از عادی شدن میزان تولید نفت عربستان منتشر می‌شود.

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از لندن و به نقل از مسئولان شرکت آرامکو، خبر از افزایش تولید نفت روزانه عربستان داده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت عربستان به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. رویترز گزارش خود را متکی بر اظهارات سه منبع خبری آشنا با بازار انرژی عربستان منتشر کرده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که روند عادی سازی تولید و عرضه نفت خام عربستان و شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) سریع‌تر از گمانه‌زنی‌های نخستین متحقق شده است.

افزایش تولید در پالایشگاه بقیق

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن