تکالیف برقی جدید ادارات تلفات به هفت درصد رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تکلیف ارگان‌های دولتی به کاهش 10 درصدی مصرف و ایجاد امکان تامین 20 درصد برق مورد نیاز خود از طریق انرژی تجدیدپذیر، ظرف مدت دو سال خبر داد و گفت: در تهران، 25 درصد برق مصرفی در دستگاه های حاکمیتی و دولت استفاده می‌شود و در سال جاری، مصرف برق در این بخش هفت درصد رشد داشته است.

حسین صبوری در گفتگو با خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، با تاکید بر اینکه در شهری مانند تهران حدود 25 درصد مصرف برق در دستگاه‌های حاکمیتی و دولت صورت می‌گیرد، گفت: دولت، این ارگان‌ها را مکلف کرده که 10 درصد مصرف برق را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری مصرف برق در دستگاه های حاکمیتی و دولت هفت درصد رشد داشته است، گفت: مکلف کرده اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی به کاهش مصرف برق، حرکتی تازه است با این حال تا کنون نتیجه خوبی داشته و جلوی افزایش بیشتر مصرف برق را گرفته است.

تلفات تهران هفت درصد است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به تلاش وزارت نیرو برای استفاده از ابزار قیمتی و تعدیل تعرفه برق در راستای سوق دادن مصرف از ساعات پیک به دیگر ساعات، درمورد سایر اقدامات صنعت برق برای کاهش مصزف گفت: یکی از اقداماتی که انجام دادیم، کاستن از میزان تلفات بوده است به گونه ای که امروز مقدار تلفات برق در تهران حدود هفت درصد است، در سال 1392، میزان تلفات برق، 9.4 درصد بوده که از آن هنگام 2.2 درصد کاهش پیدا کرده است.

صبوری همچنین خاطرنشان کرد: همین کاهش میزان تلفات برق، سالانه 186 میلیارد تومان صرفه جویی رابه همراه داشت. از کارهای دیگری که می توان برای کاهش مصرف و افزایش راندمان برق انجام داد، بازسازی شبکه است.

وی افزود: همچنین استفاده از انرژی های نو در سازمان‌های دولتی را پیگیری می‌کنیم و بر اساس مصوبه دولت، دستگاه‌های دولتی باید ظرف مدت دو سال 20 درصد برق مصرفی خود را از طریق انرژی نو تامین کنند، در مجموع این اقدامات نیاز به سرمایه‌گذاری برای پاسخگویی به افزایش نیاز و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن