افزایش صادرات محصولات پالایشی چین

موسسه کارگزاری کشتی‎های نفتکش Charles Weber اعلام کرد که پالایشگاه‎های بزرگ چین موفق شدند که در 3ماهه سوم سال 2017 میلادی سهمیه بیشتری را برای صادرات محصولات پالایشی به خود اختصاص دهند.

به گزارش انرژی امروز، افزایش صادرات محصولات پالایشی چین می‎تواند موجب بالا رفتن اندکی میزان تقاضا برای کشتی‎های نفتکش در بازارهای خاور دور شود. این بازارها هم اکنون شاهد رسیدن نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش به کمترین سطح خود در چند سال گذشته هستند.

کمیسیون ملی تحول و توسعه (NDRC) چین به 4 شرکت بزرگ نفتی  این کشور اجازه داد که در 3 ماهه سوم سال 9.06 میلیون تن محصولات نفتی را صادر  کنند. این در حالی است که این شرکت ها در 3 ماهه دوم سال مجوز صادرات تنها 3.3 میلیون تن از محصولات خود را داشتند.

جورج لاس، تحلیلگر موسسه Charles Weber، اعلام کرد که افزایش سهمیه صادرات محصولات نفتی شرکت‎های بزرگ چینی می‎تواند موجب رفع مازاد عرضه سوخت در بازارهای داخلی این کشور شود چراکه این شرکت ها تمایل دارند محصولات بیشتری را صادر کنند.

سهمیه در نظر گرفته شده صادرات محصولات نفتی برای پالایشگاه های بزرگ چین نزدیک به 50 درصد بیش از سهمیه آنها در مدت مشابه سال گذشته است. دلیل این امر آزادسازی صنعت نفت این کشور و رشد پالایشگاه های کوچک است. صادرات محصولات پالایشی چین از سال 2015 با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

موسسه Chares Weber عنوان کرده است که صادرات محصولات پالایشی چین در سال گذشته 34 درصد رشد داشته است. میزان افزایش صادرات محصولات نفتی چین تا این مقطع سال 2017 به 22 درصد رسیده است.

 بالا رفتن عرضه کشتی‎های نفتکش و ورود کشتی‎های جدید به ناوگان موجب شده است که نرخ اجاره  این کشتی‎ها در بازارهای شرق آسیا به ویژه در کشتی های متوسط (MR) کاهش یابد و به کمترین سطح خود در 8 سال گذشته برسد. نرخ اجاره کشتی های MR در مسیر اولسان-سنگاپور به روزانه 10 هزار دلار رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن