تزریق 25 مگاوات مازاد تولید انرژی مشترکان سنگین به شبکه سراسری

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از تزریق 25 مگاوات مازاد تولید انرژی مشترکان سنگین به شبکه سراسری در پیک بار تابستان 98 خبر داد.

علی اسدی گفت: برای گذر از پیک بار تابستان 98 بدون اعمال خاموشی به مشترکان، تفاهم‌نامه‌های همکاری تولید و مدیریت مصرف مشترکان سنگین با هدف افزایش تولید و جلب همکاری مولدهای خودتامین صنایع با این شرکت منعقد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی با بیان اینکه تلاش زیادی صورت گرفت تا نیروگاه دالاهو که بخش خصوصی در آن مشارکت دارد، در پیک تابستان سال 98 به شبکه اضافه شود، افزود: با به مدار آمدن واحد دوم این نیروگاه با ظرفیت 300 مگاوات قبل از شروع پیک بار در خرداد امسال، ظرفیت توان تولیدی نیروگاه‌های منطقه غرب کشور به 3550 مگاوات افزایش یافت.

اسدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش تولید و جلب همکاری مولدهای خودتامین توسط صنایع گفت: 5741 تفاهم‌نامه با ظرفیت 477 مگاوات با مشترکان صنعتی و توزیع برای مدیریت بار در منطقه غرب کشور منعقد شد و همچنین صنایع متعهد شدند تا در صورت نیاز 45 مگاوات از انرژی مصرفی خود را کاهش دهند.

وی افزود: علاوه بر اجرای طرح‌های پاسخگویی بار، شرکت برق منطقه‌ای غرب موفق به جلب همکاری شرکت‌های پالایش گاز چوار و پتروشیمی ایلام برای تولید و تزریق انرژی الکتریکی به میزان 25 مگاوات به شبکه سراسری شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن