جان بولتون: کره شمالی تهدیدی بزرگ است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می‌گوید کره شمالی هیچ قصدی برای کنار گذاشتن برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود ندارد.

 بولتون که اخیرا از سوی دونالد ترامپ اخراج شد، در سخنانی که روز دوشنبه در واشنگتن بیان کرد، کره شمالی را تهدیدی بزرگ خواند و گفت این کشور هیچ تصمیمی برای واگذاری سلاح‌های اتمی خود ندارد.

 بولتون گفت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا قابلیت سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی را نگه دارد و آن را توسعه دهد و تقویت کند.

کره شمالی اخیرا چندین آزمایش موشکی انجام داده اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا این آزمایش‌ها را فاقد اهمیت دانسته و گفته است روابط خوبی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دارد.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ تا کنون دو بار در سنگاپور و هانوی ویتنام دیدار کرده‌اند که این دیدارها تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

دونالد ترامپ در توییت خود در باره اخراج  بولتون نوشت که با بسیاری از پیشنهادهای  بولتون به شدت مخالف بوده و گفته عده‌ای دیگر در کابینه او هم همین موضع را داشته‌اند. جان بولتون به داشتن مواضع تند و تیز در قبال کره شمالی شهرت دارد.

 بولتون در سخنان خود همچنین از توقف برگزاری مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی انتقاد کرد و گفت چنین کاری آمادگی نظامی را ضعیف کرده است.

او همچنین گفت ایالات متحده، توجه کافی به تنش میان کره جنوبی و ژاپن بر سر تاریخ استعماری نشان نمی‌دهد.  بولتون گفت عدم توجه به تنش میان این دو کشور یک اشتباه بزرگ است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن