تفاوت قیمت‌ها دلیل عدم تجهیز پایانه شرق است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث تجهیزات، ما با تفاوت قیمت‌ها روبه‌رو بوده‌ایم و همین امر دلیلی برای عدم تجهیز پایانه شرق می‌شود.

محسن هاشمی رفسنجانی که صد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران را پیش از به پایان رسیدن ترک کرده بود با حضور در جمع خبرنگاران درباره برخی اظهارنظرها پیرامون تکمیل نبودن پایانه شرق اظهار کرد: در این باره قبلا توضیحات کامل را ارائه کرده‌ام، اما در حال حاضر بخش‌های اصلی ساختمان پایانه شرق ساخته شده و فرض این است که وقتی ساختمان اصلی ترمینال ساخته می‌شود به دنبال راه‌اندازی، بقیه تجهیزات نیز تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در ترمینال فضاهایی وجود دارند که می‌توان از آنها برای ساخت مسجد، کلانتری و یا غیره استفاده کرد. در نهایت مسایل این پایانه باید با پیمانکار حل شود تا بتوان آن را راه‌اندازی کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ادعای مدیریت پیشین شهری مبنی بر اینکه 99 درصد از این پایانه ساخته شده و آماده بهره‌برداری است، گفت: این به آن معنی است که در دوره جدید یک درصد هم ساخته نشده اگرچه عده‌ای معتقدند 70 درصد و برخی دیگر می‌گویند 85 درصد پایانه شرق ساخته شده است. اما مساله مهم این است که در بحث تجهیزات، ما با تفاوت قیمت‌ها روبه‌رو بوده‌ایم و همین امر دلیلی برای عدم تجهیز پایانه شرق می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: در نهایت موضوع پایانه شرق باید از سوی مدیریت شهری، شهردار تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و با همراهی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مشکلاتش مرتفع و تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با مسئولان متروی تهران توضیح داد: من تنها 10 دقیقه در این جلسه حضور داشتم زیرا به جلسه‌ای در ریاست جمهوری با موضوع توسعه دانشگاه تهران دعوت شده بودم. این جلسه که به دعوت آقای جهانگیری در آن حضور داشتم درباره مشکلات توسعه دانشگاه تهران بود. گویا اخیرا شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه‌ای را در این راستا ارائه کرده است که دانشگاه تهران با این مصوبه موافق نیست. به همین دلیل جلسه‌ای برای حل اختلاف با حضور نمایندگان وزارت علوم، وزارت راه و شهرسازی، دانشگاه تهران، شهرداری و شورای شهر برگزار شده بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن