160 غرفه توانمندی دانش بنیان های نانو در جشنواره فناوری نانو

«جشنواره فناوری نانو» دوازدهمین دوره خود را امسال تجربه می کند. رویدادی که در آن دستاوردهای این حوزه در معرض دید مسئولان، متخصصان و صاحبان صنایع و عموم مردم قرار می‌گیرد.

نمایشگاه بین المللی تهران بار دیگر میزبان فناوران کشور می شود تا آخرین دستاوردها و تحولات در حوزه فناوری نانو در معرض دید همگان قرار گیرد. «جشنواره فناوری نانو» دوازدهمین دوره خود را امسال تجربه می کند. این جشنواره در فضایی وسیع تر نسبت به دوره های گذشته میزبان متخصصان دانش بنیان های این حوزه است. فضای این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است و میزبان ۱۶۰ غرفه می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 137 نهاد فعال در حوزه فناوری نانو از 18 تا 21 مهرماه سال جاری در سالن های ملل و خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران توانمندی های خود را نمایش می دهند.

این جشنواره به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود تا در مسیر تحقق اهداف «سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404» گام بردارد. این ستاد هر سال در قالب جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو بخشی از دستاوردهای این حوزه را در معرض دید مسئولان، متخصصان و صاحبان صنایع و عموم مردم قرار می دهد.

دوازدهمین جشنواره فناوری نانو بخش های متفاوتی دارد. نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه در سه فضای کارگاهی مختلف، برگزاری گفتمان در حوزه تجاری‌سازی در مرکز سالن خلیج‌فارس برای شرکت‌های فعال در حوزه نانو با فضای تبلیغاتی برای ارائه و معرفی محصولات و فناوری برای مخاطبان حاضر در نمایشگاه از بخش های این جشنواره است.

همچنین غرفه نانو مچ با حدود ۳۰ طرح آماده سرمایه گذاری، دستاوردهای دانشگاهی با ارائه پایان‌نامه‌های موفق و طرح‌های خلاقانه حوزه فناوری نانو، شبکه تبادل فناوری از دیگر بخش های این رویداد است که با هدف رفع نیازهای صنعتی با تکیه بر فناوری‌های داخلی، چالش نوآوری و فناوری از طریق حل مشکلات فناورانه با رویکرد نوآوری و فراخوان آن‌ها، نهاد های ترویجی و گسترش فناوری نانو، حضور کارگزاران خدمات تجاری سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان و صندوق‌های حمایتی از شرکت‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان برپا می شود.

دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو با مشارکت شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف همچون سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، نانومواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی؛ شرکت‌های مشاوره‌ای – خدماتی و کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین‌الملل برگزار می شود. البته در کنار این فعالان بخش های دیگری همچون آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نهادها ترویجی همچون باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی حضور دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن