ما با عربستان اختلاف نداریم

وزیر نفت گفت: با وزیر نفت عربستان در مسکو عبوری دیدار کردیم و آنجا هم گفتم با ایشان دوستی ۲۲ ساله دارم و هیچ مشکلی برای دیدار با ایشان ندارم.

بیژن زنگنه پس از بازدید از شرکت مهندسی و توربین مپنا( توگا) در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مپنا نماد شاخص فناوری ملی ماست و ما اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای ملی را بیان کنیم مپنا قطعا یکی از آنهاست.

 زنگنه ادامه داد: انتظار ما از مپنا این است در بخش‌های تک خدمات نفتی وارد شودکه امروز در انحصار یک الی دو شرکت بین‌المللی است و ما در آن ضعف داریم.

 وی در خصوص اختلافات با عربستان بر سر نفت هم گفت: با وزیر نفت عربستان در مسکو عبوری دیدار کردیم و آنجا هم گفتم با ایشان دوستی ۲۲ ساله دارم و هیچ مشکلی برای دیدار با ایشان ندارم.

 زنگنه تاکید کرد: ما با عربستان اختلاف نداریم و می‌خواهیم در منطقه با همه دوست باشیم و آنها نیز نباید ما را دشمن خود بدانند، دشمن همه ما بیرون منطقه است.

 وی در خصوص توسعه فاز 11 پارسس جنوبی هم گفت: پتروپارس قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی را با سهام صد در صد ادامه می‌دهد و تا آخر امسال نخستین جکت آن نصب می‌شود.

 زنگنه ادامه داد: سکوی فشار افزایی فاز ۱۱ پارس جنوبی بستگی به مذاکرات با مپنا و بقیه خواهد داشت و سی ان پی سی آی چین از این پروژه کنار رفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن