15 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به خطوط بی آر تی تهران اضافه شدند
با ورود 15 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به خطوط بی آر تی تهران مراسم رونمایی از اتوبوسهای دوکابین بازسازی شده با حضور پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برگزار شد.
پیمان سنندجی در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در کشور، چندین سال است که واردات اتوبوس انجام نشده و این یکی از بزرگترین معضلات شهر تهران است، تصریح کرد: درحال حاضر به 3 هزار دستگاه اتوبوس برای آرامش و آسایش بیشتر در جابجایی شهروندان نیاز داریم.
وی در مورد بازسازی اتوبوسهای فرسوده، اظهار داشت: پس از بررسیهای لازم تصمیم بر این شد که اتوبوسهای فرسوده شرکت واحد بر اساس اصول و آخرین تکنولوژیها، بازسازی شوند. خوشبختانه همکاران در شرکت واحد، شرکتهای خدمات پس از فروش و تمام عواملی که در حوزه فنی در حال فعالیت هستند موفق به انجام این اقدام شدند.
به گفته سنندجی؛ بازسازی اتوبوسهای فرسوده مشابه رونق اقتصادی و تولید است؛ این اقدام باتوجه به شرایط تحریم میتواند راهگشا باشد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد: در قالب نوسازی، تمام قطعات اتوبوس مورد بازدید قرار میگیرند و اگر نیاز به تعمیر موتور، تعمیر گیربکس، تریم داخلی و صندلیها، صندلی راننده، ترمزها و … باشد، تعمیر و بازسازی اتوبوس صورت میگیرد. یک اتوبوس ممکن است تنها نیاز به بازسازی موتور داشته باشد و یا شامل همه موارد تعمیرات شود.
وی با اعلام اینکه امروز 15 دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد خطوط مختلف میشوند، گفت: تقریبا همه اجزا و قطعات اتوبوس مورد بازسازی قرار گرفته است. برنامه ریزی شده که این بازسازی تا پایان سال ادامه پیدا کند.
سنندجی در مورد وضعیت آلایندگی این اتوبوسها توضیح داد: تعدادی از اتوبوسهای شرکت واحد دارای استاندارد یورو 4 هستند. اتوبوسهای استاندارد یورو 4 دارای قطعهای به نام SCR هستند که با ادبلوی اصافه شده به سیستم سوخت میتوانند در کاهش آلاینده موثر باشند. این اتوبوسها در خط 5 بیآرتی مشغول به کار هستند. اتوبوسهای یورو 3 هم جزو اتوبوسهای مطلوب ما است. روی بخشی از این اتوبوسها در گذشته فیلتر DPF نصب سده است.
وی تاکید کرد: اتوبوسهای یورو 4 و یورو 6 به بعد که سیستمهای DPF را در موتور دارند، به صورت ذاتی در هنگام حرکت دودی از آنها مشاهده میشود. این دود به معنای دودزایی نیست چون میزان کدری یا میزان خروجی دوده در طول دوره مدنظر قرار گرفته میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه متوسط سن اتوبوسهای بازسازی شده 9 سال است، تصریح کرد: به شهروندان قول داده شده که در سال جاری، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شود.