تحقق ۱۰۵.۷ درصدی تولید نفت خام در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

آخرین نشست پیش بینی تولید چاه های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد که در این نشست اعلام شد در نیمه نخست سال جاری برنامه تولید نفت این شرکت مصوب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به میزان ۱۰۵.۷ درصد محقق شده است.

در این نشست که مدیرعامل، مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت بهره بردای نفت و گاز مسجدسلیمان حضور داشتند ضمن بررسی عملکرد برنامه تولید شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در نیمه نخست سال ۱۳۹۸، الزام های نگهداشت تولید و برنامه های توسعه ای در این شرکت برای نیمه دوم امسال و همچنین آخرین وضعیت پروژه های مرتبط با نگهداشت و افزایش توان تولید مورد بررسی قرار گفت.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این نشست با تقدیر از تلاش کارکنان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در جهت نگهداشت تولید اظهار کرد: تولید شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان با وجود تعدد میادین نفت و گاز و گستردگی تاسیسات و وسعت منطقه عملیاتی بیش از برنامه پیش بینی شده محقق شد که از همه دست اندرکاران تولید بویژه کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی تشکر می شود.

احمد محمدی در ادامه لزوم رعایت حداکثری مقررات ایمنی در تاسیسات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: آموزش نیروهای عملیاتی رسمی و غیر رسمی به ویژه نیروهایی که در مشاغل حساس به کار گرفته می شوند باید در اولویت قرار گیرد تا خطای انسانی که عامل بسیاری از حوادث است به حداقل برسد.

وی با اشاره به اولویت های کاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شامل برنامه تولید سال ۹۸، طرح جمع آوری گازهای همراه، طرح افزایش و نگهداشت تولید نفت (طرح ۲۸ مخزن) و طرح نوسازی و بازسازی تاسیسات روسطحی، خواستار همراهی و همکاری مستمر تمام ارکان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب جهت اجرایی شدن این طرح ها بر اساس برنامه زمان بندی این طرح ها شد.

محمدی با اشاره به تجربه مواجهه با سیل و زلزله در سال جاری اظهار کرد: شرکت های بهره بردار بایستی علاوه بر توجه به درس آموخته های سیل و ترمیم نقاط ضعف و مناطق آسیب پذیر، توجه به مسایل مترتب بر پدافند غیرعامل و حفاظت و حراست از تاسیسات و واحدهای اداری و عملیاتی، برای مواجهه با این موارد آمادگی حداکثری داشته باشند.

وی افزود: این شرکت در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی نیز خدمات قابل توجهی به مناطق مختلف این حوزه ارائه داده است و با توجه به شرایط منطقه، باید اقدام های حمایتی به نحو مطلوب استمرار یابد.

در این نشست مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان اینکه این شرکت تولید از ۱۶ مخزن نفتی و ۵ مخزن گازی فعال را عهده دار است به تشریح عملکرد این شرکت در نمه نخست امسال پرداخت.

قباد ناصری اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری برنامه تولید نفت این شرکت مصوب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به میزان ۱۰۵.۷ درصد محقق شد.

وی گفت: در این مدت بازرسی فنی ۴ هزار و ۹۹۹ نقطه از تاسیسات و خطوط لوله به روش آلتراسونیک انجام و ۷۰ نقطه معیوب تعمیر و بازسازی شد.

ناصری افزود: تعمیرات اساسی ۲۵ الکتروپمپ، ۱۸ دیزل ژنراتور، ۱۵ کمپرسور، ۶۶ مورد تمیزکاری محوطه چاه ، و تعمیر خط لوله ۶ اینچ نفت کبود بخشی از اقدامات این شرکت در نیمه نخست سال جاری است.

وی ادامه داد: ۴۹۰ مورد آزمایشات سرچاهی، ایمن سازی چاه های ۳۱۲ و ۳۱۳ ژوراسیک و توپکرانی خط لوله انتقال نفت لب سفید بخش دیگری از فعالیت های صورت گرفته در راستای نگهداشت توان تولید در این مدت است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه به اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن در حوزه عملیاتی این شرکت اشاره کرد و گفت: ۶ بسته قراردادی از این طرح شامل کبود، زیلایی، لالی آسماری، لالی بنگستان، قلعه نار و بالارود در این شرکت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی ۲ بسته از این طرح آغاز شد و ۴ بسته نیز در مرحله تشریفات مناقصه قرار دارد، گفت: با اجرای این ۶ بسته ظرفیت تولید نفت این شرکت به میزان ۳۹.۱ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

ناصری، احداث واحد بهره برداری کبود و قلعه نار، افزایش ظرفیت انتقال نفت قلعه نار، بازسازی جاده های عملیاتی، احداث خط لوله نفت لب سفید به پلنگان،  احداث ساختمان اداری، طرح نوسازی تاسیسات سطح الارضی و نصب پمپ های ارسالی واحدهای بهره برداری هفت شهیدان و لالی را از جمله پروژهای در دست اقدام شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برشمرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن