در تأمین انرژی امنیت خواهیم داشت

وزیر نفت با بیان اینکه «در تأمین انرژی امنیت خواهیم داشت» گفت: ما می‌توانیم سرمایه گذاری های جدیدی در حوزه انرژی بکنیم و من نیز از آنها حمایت خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز»، بیژن زنگنه در مراسم افتتاح خط انتقال گاز دامغان – نکا با تشکر از پیمانکاران و مشاوران پروژه و مردم مازندران، گلستان، مسئولان و نمایندگان این استان‌ها گفت: امروز کار بزرگی انجام شده است و من آینده‌ای روشن را به شما نوید می‌دهم.

او  با بیان اینکه «در تأمین انرژی امنیت خواهیم داشت» گفت: ما می‌توانیم سرمایه گذاری های جدیدی در حوزه انرژی بکنیم و من نیز از آنها حمایت خواهم کرد.

وزیر نفت با اشاره به درخواست‌های مسئولان در خصوص تعرفه‌ها گفت: تعرفه‌ها را دنبال خواهم کرد و شخصاً به آنها رسیدگی می‌کنم.

او با بیان اینکه «اکنون بخشی از نگرانی تامین مطمئن گاز در استان های شمالی مرتفع شده است» اظهار کرد: برایم مایع سرشکستگی بود که بگویم بیشترین ذخایر گازی دنیا را در اختیار داریم اما در یک استان مشکل تامین گاز داشته باشیم.

زنگنه اظهار داشت: افتخاری است پابرهنه راه برویم و زیرپایمان ثروت عظیم باشد، هنر ما به عنوان مدیران کشور این است که از اینگونه ثروت ها برای رفاه و زندگی مردم استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: مردم، نمایندگان مجلس و مسئولان استان های شمالی با همکاری در روزهای سخت زمستان رفاقت خود را ثابت کردند و نشان دادند رفقیق روزهای سخت هستند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه اکنون «مشکلی برای تامین خوراک گاز صنایع استان های شمالی نداریم» گفت: از زمان هووخشتره تاکنون به 14 هزار روستا گازرسانی شده در حالی که در 3 سال گذشته 9 هزار روستا گازرسانی شده اند و در یکسال آینده به 5 هزار روستای دیگر نیز گازرسانی می شود بدون آنکه یک ریال از دولت پول گرفته باشیم.

او تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش گازرسانی به 95 درصد رسید، هر سال تاخیر در اجرای 2 فاز پارس جنوبی 5 میلیارد دلار عدم‌النفع دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن