گازرسانی به سیستان و بلوچستان اولویت وزارت نفت است

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از اولویت های اساسی وزارت نفت به شمار می آید که سبب رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه می شود.

بهرام صلواتی افزود: از این رو همکاران باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا نور امید در دل های هموطنان عزیز این خطه از میهن اسلامی روشن شود.

وی با قدردانی از دستاوردهای ارزنده پرسنل این مجموعه در گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته در استان سیستان و بلوچستان، خدمت به مردم زحمت کش و غیور این استان را مایه افتخار، سربلندی و مباهات بازوی اجرایی صنعت گاز توصیف کرد.

به کزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، صلواتی با اشاره به برنامه های توسعه ای دولت برای ایجاد رونق اقتصادی و زیرساخت های صنعتی در مناطق چابهار، مکران و کنارک خاطرنشان کرد: گازرسانی به موقع به این مناطق، نقش بسزایی در شکل گیری زیرساخت های مورد نیاز  دارد و موجب رونق فعالیت های اقتصادی در جنوب شرق کشور در راستای تمرکز زدایی و فعال سازی تنها بندر اقیانوسی کشور می شود.

این مقام مسئول، تصریح کرد: با به ثمر نشستن این پروژه ها و رسیدن نعمت گاز طبیعی به منطقه صنعتی و پتروشیمی مکران، نیروگاه ها و شهرهای چابهار و کنارک و روستاهای آن منطقه از طریق جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های میان تقطیر، گام های موثری در استفاده بهینه از انرژی و بهره گیری از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک برداشته می شود.

وی در پایان با اشاره به برخی موانع عملیاتی و طبیعی اجرای پروژه در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ثابت کرده اند که در مسیر خدمت به مردم از هیچ تلاش و  کوششی دریغ نمی کنند و با راه اندازی به هنگام پروژه ها دستاوردهایی پرامید و فرخنده را تقدیم مردم مهربان و صبور این دیار می کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن