مدیران و کارکنان کارآمد دلیل تمایز شرکت ملی گاز

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: آن‌چه شرکت ملی گاز ایران را متمایز ساخته است، مدیران و کارکنان کارآمد آن است که در فضای اعتماد و همدلی بوجودآمده کار می‌کنند و به تبع آن، بهره‌وری بالایی هم دارند.

حسن منتظرتربتی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست مدیریت گازرسانی این شرکت که با حضور محمود آستانه مشاور وزیر نفت در بیع متقابل، مدیران گاز استانی و برخی از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در فضای رقابتی و بین‌المللی جلوتر از رقبا باشیم، باید نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد داشته باشیم؛ چراکه رقابت در فضای سرعت بخاطر وجود نیروهای کارآمد خواهد بود که اگر چنین نباشد، هرقدر هم تجهیزات و نرم‌افزارهای به‌روز داشته باشیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، وی با بیان این که برای ایجاد نیروی کارآمد بستر لازم است، گفت: برای ایجاد این مهم، اعتماد، مهم‌ترین اصل برای آن محسوب می‌شود؛ چراکه اعتماد به انجام کار توسط دیگران، بسیار قیمت دارد و اثربخشی آن در پیشبرد کار، بسیار موثر است.

تربتی با بیان این که امروز شرکت ملی گاز ایران را در صنعت نفت به عنوان یک سازمان موفق مطرح می کنند، ادامه داد: شاید ظاهر شرکت ملی گاز به لحاظ عملیاتی بودن آن، همانند چندسال قبل باشد، ولی عملکرد آن در مقایسه با گذشته بسیار تفاوت کرده و در قوانین و مقررات آن تغییرات موثری ایجاد شده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به خدمات سعید مومنی، مدیر سابق گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و افزود: از آقای مومنی می‌خواهیم ارتباط خود را با مجموعه صنعت گاز قطع نکند، چون تجربیات وی در این سال‌ها می‌تواند کمک موثری برای کارآمدسازی نیروهای انسانی و الگویی موفق برای یافتن نقاط قوت و ضعف سیستم باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اعتماد موجود میان آقای مومنی و دیگر مدیران گاز استانی که باعث شده کارها به خوبی پیش رود، تصریح کرد: فضای اعتماد نباید در مجموعه صنعت گاز تضعیف شده و یا از بین برود؛ چراکه اعتماد یک فرآیند در حال حرکت است، به راحتی به دست می‌آید ولی نگاه داشتن آن سخت است و باید مرتب ایجاد شود، اعتمادی از جنس همبستگی و یکپارچگی؛ اعتماد بدنه سازمان به مدیر و اعتماد مدیر به بدنه سازمان و در مجموع، اعتماد در میان همه همکاران.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: امروز عملا شاهد هستیم که شرکت ملی گاز ایران را یک تیم منسجم و هماهنگ اداره می‌کند. همیاری شرکت‌های گاز استانی معین به شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، نمونه بارز این اعتماد در سازمان است.

وی ادامه داد: آن‌چه شرکت ملی گاز ایران را متمایز ساخته است، مدیران و کارکنان کارآمد آن است که در فضای اعتماد و همدلی بوجودآمده کار می‌کنند و به تبع آن، بهره‌وری بالایی هم دارند.

تربتی در پایان، با اشاره به این که خوشحالم که مجموعه با این اعتماد بوجود‌آمده در مقاطعی حتی جلوتر از من حرکت می‌کند، گفت: عواملی همچون؛ پایبندی به صداقت، مبادله دیدگاه‌ها، رعایت عدالت بین کارکنان، اولویت اهداف مشترک بر اهداف فردی و ترجیح منافع کل سازمان بر منافع فردی ازجمله عومل پایه‌ای هستند که می‌توانند برای ایجاد اعتماد در سازمان، بسیار موثر باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن