ساخت دستگاه ویدئومتری توربین، بویلر و چاه های عمیق

یکی از متخصصان نیروگاهی کشور، برای نخستین بار موفق به ساخت ویدئومتری توربین، بویلر و چاه های عمیق شد.

مسئول آزمایشگاه الکترونیک نیروگاه شهید مفتح در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی برق گفت: این دستگاه که برای نخستین بار طراحی و ساخته شده، به تنهایی باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه تعمیرات نیروگاهی شده است.

عباس سیفی که مخترع این دستگاه خاص در صنعت نیروگاهی کشور به شمار می‌رود، درخصوص عملکرد آن گفت: دستگاه ویدئومتری توربین، بویلر و چاه های عمیق، عملکردی شبیه دستگاه آندوسکوپی در پزشکی دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی با توضیح این موضوع که در هنگام تعمیرات نیروگاه ها، امکان جا ماندن برخی قطعات کوچکی مانند پیچ، مهره و… در مسیرهای تعمیراتی وجود دارد، ادامه داد: در داخل بویلر، یک قطره آب حکم گلوله ای را دارد که می‌تواند عملکرد کل یک سیستم را مختل کند و به همین دلیل باید با دقت فراوان از عدم وجود اشیای خارجی در مسیرهای تعمیراتی اطمینان حاصل کرد.

سیفی که دو دوره به عنوان مخترع  و کارگر برتر کشور انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: این دستگاه  با قرار گرفتن در داخل توربین، بویلر و چاه های عمیق، علاوه براین که  می تواند اپراتور راز وجود اشیای خارجی از هر نوع و جنسی که باشد آگاه نماید، بخش هایی را که نیاز به تعمیر دارند نیز مشخص می نماید.

مسئول آزمایشگاه الکترونیک نیروگاه شهید مفتح تاکید کرد: پس از شناسایی شی خارجی، نوبت به انتقال آن به خارجی می‌رسد که با ابزارهای خاصی انجام می شود.

وی با بیان این که تولید این دستگاه نیاز به حمایت مسئولان دارد، گفت: هزینه ساخت و خرید این دستگاه حتی یک صدم هزینه تعمیرات بخشی از نیروگاه هم نیست و می‌تواند علاوه بر افزایش سرعت، هزینه تعمیرات را نیز کاهش دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن