تداوم جریان پایدار گاز در استان آذربایجان شرقی

به جز روستای ورنکش از توابع ترک شهرستان میانه که تخریب کلی گزارش شده، با حضور به موقع همکاران حوزه بهره‌برداری در استان، جریان گاز سایر روستاها برقرار است.

محمد عسگری، سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه شرایط کاملا در کنترل بوده و هیچگونه آتش سوزی و انفجاری رخ نداده است، اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی شرکت ملی گاز ایران در استان های معین هم در آمادگی کامل هستند و تیم‌های واکنش سریع، نشت‌یابی و تعمیراتی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی بلافاصله پس از رخداد زلزله به محل اعزام و اقدام به رفع نشتی و تعمیر علمک‌ها کرده و در همان ساعات اولیه، جریان گاز مشترکین وصل گردید.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران همچنین به نقل از مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران، تاکید کرد که وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، آسیبی به خطوط انتقال گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز این استان وارد نکرده است.

عسگری با بیان این که نیروهای منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از زمان وقوع زلزله تاکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند، گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا زمان شروع فصل سرما، تعمیرات اساسی و عادی در شبکه انتقال گاز این منطقه و نیز استان آذربایجان شرقی انجام شده است تا در صورت وقوع هر حادثه طبیعی از سلامت شبکه اطمینان داشته باشیم و این مهم، امروز به خوبی خود را نشان داده است.

زلزله‌ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه روز جمعه حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زمین لرزه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.

به گفته استاندار آذربایجان شرقی، 7 روستا توسط تیم‌های ارزیاب هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و روند ارزیابی تا آخرین روستا ادامه دارد و بر همین اساس، 7 روستا بیشترین خسارت از زلزله را داشته‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن