نقش تاریخی شرکت ملی گاز ایران در پروژه گازرسانی به شهر زاهدان

شرکت ملی گاز ایران در پروژه گازرسانی به شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان، نقش تاریخی خود را در این مقطع، به خوبی ایفا کرده است.

محمود آستانه، مشاور وزیر نفت در امور قراردادهای بیع متقابل در بازدید از آخرین پیشرفت های گازرسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان که با همراهی حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، احمد موهبتی، استاندار، فرمانداران، شهرداران، روسای شورای شهر، مدیران ارشد صنعت گاز و شرکت های گاز استانی معین انجام شد، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح های گازرسانی این استان با بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس مصوب شورای اقتصاد و با توجه به بند «ق» بودجه سال ۹۳، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده که با تاکید وزیر نفت بر تسریع در انجام کار، شرکت ملی گاز ایران به خوبی از این بودجه در راه خدمت‌رسانی به مردم استفاده کرده است.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران طی این مدت با تلاش و کوشش همه‌جانبه، تمامی کارهایی را که به این شرکت واگذار شده، به خوبی به انجام رسانده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، آستانه با بیان این که بسیج امکانات استان‌های معین در طرح گازرسانی به زاهدان، یک الگوی بی‌نظیر و موفق است، گفت: اجرای موفق این طرح در این استان، به ما کمک می‌کند تا بتوانیم اندکی از دین خود را به این مردم خوب و زحمتکش  ادا کنیم.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به نیروگاه‌ها، اظهار داشت: بر اساس بند «ق» و ماده 12 قانون رفع موانع تولید، توجیه اقتصادی پروژه‌های گازرسانی مبنی بر سوخت جایگزین بود که در شهر زاهدان و ایرانشهر هم اکنون همه واحدهای نیروگاه زاهدان از سوخت گاز استفاده می‌کنند و صرفه‌جویی خوبی از این محل ایجاد شده است.

معاون وزیر نفت در امور قراردادهای بیع متقابل، اعلام کرد: دو نیروگاه در چابهار و مکران وجود دارد که با احداث خط لوله ایرانشهر به چابهار به گاز متصل می‌شوند و مصارف اقتصادی این طرح از محل صرفه‌جویی تامین می‌شود زیرا سوختی که هم اکنون در این دو نیروگاه مصرف می‌شود، هزینه بر است و البته منافع بیشتری نیز تولید خواهد کرد.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران با تمهیدات در پیش گرفته و اجرای به‌موقع پروژه‌های گازرسانی بویژه در شهر زاهدان نشان داد که گاز طبیعی یک صرفه ملی و رفاه اجتماعی و ملی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن