ارجاع لایحه الحاق به کنوانسیون ایمنی پسماند پرتوزا به کمیته هسته‌ای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارجاع ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا به کمیته هسته ای کمیسیون برای بررسی بیشتر خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ابتدای این جلسه بحث و بررسی پیرامون سخنرانی رئیس جمهور در سفر یزد صورت گرفت. از آنجا که بیانات آقای رئیس‌جمهور تعجب‌برانگیز و حاشیه‌ساز بود تصمیم گرفته شد تا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه آینده نشستی پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور کلیه دستگاه های مربوطه تشکیل دهد.

وی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا گفت: ایرادات با حضور  طحان نظیف حقوقدان شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

نقوی حسینی در توضیح بررسی ایرادات گفت: شورای نگهبان بند ۴ ماده ۶ و بند ۴ ماده ۱۳ در خصوص در اختیار قرار دادن داده‌های کلی مرتبط با تاسیسات به طرف‌های متعاهد مجاور و همچنین ماده ۳۲ درخصوص تکلیف طرف‌های متعاهد به ارائه گزارش‌هایی در خصوص موضوعات مذکور از جهت ایجاد زمینه برای نفوذ اجانبه را مغایر بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی تشخیص داد.

وی گفت که بعد از بحث و بررسی بنا بر این شد که موضوع به کمیته هسته‌ای ارجاع شده تا با اضافه کردن شروط لازم در مقدمه کنوانسیون ایرادات رفع شود و سپس به رای کمیسیون گذاشته شده تا اگر در صورت تصویب جهت تعیین تکلیف به صحن علنی ارجاع شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن