چشم‌انداز روشن نفت و انرژی در دولت دوازدهم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور بی‌سابقه مهمانان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: در دولت یازدهم توافق برجام اتفاق افتاد که بنا بر جهش برجام سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز و انرژی‌های پاک به وجود آمد. بر همین اساس در دولت دوازدهم هم به نظر می‌رسد شاهد ادامه سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه‌ها باشیم. آینده حوزه نفت و انرژی در دولت دوازدهم روشن است.

حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز با اشاره به حضور بی‌سابقه مهمانان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری و آینده‌ای که برای حوزه نفت در دولت دوازدهم پیش‌بینی می‌کند، گفت: در دولت یازدهم توافق برجام اتفاق افتاد که بنا بر جهش برجام سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز و انرژی‌های پاک به وجود آمد. نشان موفقیت برجام هم حضور بی‌سابقه مهمانان خارجی برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری است. بر همین اساس در دولت دوازدهم هم به نظر می‌رسد شاهد ادامه سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود: بنابراین به نظر می‌رسد در دولت دوازدهم که از امروز آغاز شد، شرایط خوبی در حوزه نفت و گاز و انرژی‌های پاک خواهیم داشت و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها شدت پیدا می‌کند؛ به گونه‌ای که بتوانیم زیرساخت‌های کشور را تامین کنیم. ما در پروژه‌های عمرانی عقب افتاده‌ایم. به دلیل نبود نقدینگی و به دلیل عدم تامین منابع هم زیرساخت‌ها باقی‌مانده است و هم شاهد آن هستیم که به بیکاری دامن زده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: اینکه ما توانستیم صادرات زیر یک میلیون بشکه نفت را به بالای دو میلیون برسانیم و تولید هم به بالای چهار میلیون بشکه رسید و در کنار آن اولین قرارداد نفتی به شیوه جدید هم امضا شد یعنی تابوی آن شکسته شد؛ یعنی وضعیت در آستانه برپایی دولت دوازدهم به گونه ای است که ادامه مسیر را به خوبی نوید می‌دهد. امیدواریم سرمایه‌گذاری لازم اتفاق بیفتد.

حوزه انرژی موضوع گفتگوبا معاون رییس جمهور غنا

وی در ادامه به دیدارش با معاون رییس‌جمهور غنا اشاره کرد و گفت: من به عنوان رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و غنا و آقای لاریجانی جلسه مشترکی با ایشان داشتیم. معاون رییس‌جمهور غنا در دیدار با رییس مجلس یکی از درخواست‌هایش همکاری در حوزه انرژی بود.

امیری در ادامه تصریح کرد : آقای لاریجانی هم خواستار پیگیری شدند من هم از مسئولان خواستم جلسه‌ای با ایشان داشته باشند چون چند وزیر هم به همراه ایشان آمده‌بودند. علاوه بر این، حوزه دارو، خودروسازی هم موضوع بحث با معاون رییس‌جمهور غنا بود که خواهان سرمایه‌گذاری بودند. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن