توسعه سامانه تماس اضطراری در خودروسازان برای کاهش تصادف‌

یکی از ضرورت های حمل و نقل جاده ای، ایجاد سامانه‌ای است که به کاهش تصادف‌های جاده‌ای منجر شود یکی از این روش‌ها نصب و پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری است.

تصادفات جاده ای یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور است و سالانه تعداد قابل توجهی از انسان ها جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند.

ایمن نبودن جاده ها، عوامل انسانی و عدم ایمنی خودروها در بروز این حوادث نقشی اثرگذار دارند و رفع هر کدام از این عوامل می تواند به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کند.

به گزارش «انرژی امروز» از به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در همین راستا ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با دیگر نهادهای موثر در این حوزه تفاهم‌نامه همکاری‌منعقد کرده است.

این تفاهم نامه با هدف کاهش تلفات جاده ای که از اولویتهای ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، منعقد شده است. پیاده سازی موفق این سامانه تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان تلفات جاده ای خواهد داشت.

از جمله‌‌ مفاد این تفاهم نامه می‌توان به مواردی مانند، «برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره وری»، «تامین منابع مالی و اعتباری در راستای اخذ استانداردهای مربوطه و تولید انبوه سامانه تماس اضطراری» و «تلاش برای توسعه کاربردی سامانه تماس اضطراری (ecall) برای سایر خودروسازان»، اشاره کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن