بارش 55 میلی‌متری در استان گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از بارش 55 میلی‌متری در 48 ساعت گذشته خبر داد.

وحید خرمی گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات به‌دست آمده از ایستگاه‌های هواشناسی در گستره جلگه، ارتفاعات و ساحل استان گیلان، تاکنون به‌طور میانگین 55 میلی‌متر نزولات جوی در استان شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در تشریح اولیه تحلیل بارندگی ایستگاه‌های شاخص باران‌سنجی وزارت نیرو از صبح 23 تا صبح 25 آبان‌ماه استان گیلان افزود: بررسی رخدادهای بارش روزهای پیش‌گفته نشان می‌دهد که این واقعه در محدوده فومنات و شفارود و بخشی از مرکز استان گیلان بیشترین تاثیر را داشته که شاهد بیشترین بارش در قلعه رودخان به میزان 132 میلی‌متر بوده‌ایم.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها مربوط به ایستگاه‌های رضوانشهر، قلعه رودخان، ماسال، کسما، چوبر شفت، هراتبر و شهربیجار، به ترتیب با ۱۰۲.۴، ۱۳۲.۵، ۹۸.۵، ۷۵.۵، ۱۰۳، ۶۳ و ۷۹.۵ میلی‌متر بوده که بارش سالانه این ایستگاه‌ها  به ترتیب ۷.۸ درصد، ۸.۲ درصد، ۱۰ درصد، ۷.۲ درصد، ۷.۳ درصد، ۴.۶ درصد و ۶.۵ درصد به ثبت رسیده است.

خرمی از بارش در ارتفاعات استان گیلان به‌صورت برف خبر داد و گفت: بارش برف در ارتفاعات استان گیلان از جمله اسپیلی دیلمان در شرق  و اسالم به خلخال در غرب استان با ارتفاع حدود 30 سانتی‌متر رخ داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها در روز‌های آتی، از شهروندان، مسافران عزیز و پیمانکاران حاشیه رودخانه‌ها درخواست داریم به علت طغیانی شدن رودخانه و وقوع احتمالی سیلاب‌ها از هرگونه ورود به بستر و استقرار در حریم رودخانه‌ها اکیدا خودداری کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن