فراری با تولید کراس اوور به دنبال سود دو برابری

گویا سرانجام فراری هم نتوانست در برابر تب همه‌گیر کراس‌اوور سازی طاقت بیاورد و کراس‌اوور فراری تنها چند سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، توسعه این خودرو که با کد داخلی F16X شناخته می‌شود، از هم‌اکنون آغاز شده و انتظار می‌رود که تا سال 2021 معرفی گردد. این محصول جدید فراری، یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت برای دست‌یابی به سود بیش از دو برابری خواهد بود.

به گزارش بلومبرگ، مدیرعامل فراری، «سرجیو مارکیونه» طرح تجاری جدید پنج‌ساله‌ای را برای این شرکت معرفی کرده که امیدوار است از طریق آن بتواند فروش سالانه آن‌را به بیش از 10 هزار دستگاه برساند.

انتظار می‌رود این طرح در سال 2018 به‌طور کامل معرفی شود و شامل محصولات هیبریدی بیشتر جهت تطابق با قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی باشد.

فراری امیدوار است با مدل‌های هیبریدی خود که برای هر خودروی جدیدی که از سال 2019 به بازار عرضه می‌شود ارائه خواهد شد، بتواند خریداران جدیدی را کسب نماید.

گفته شده این خودرو روی پلت‌فرم مشترکی با جایگزین مدل GTC4 Lusso ساخته خواهد شد که انتظار می‌رود برای اولین بار در سال 2020 رونمایی گردد.

گزارش شده که F16X از یک پیشرانه V8 با نیروی کمکی هیبریدی استفاده خواهد کرد درحالی‌که به سامانه چهارچرخ محرک هم مجهز خواهد بود.

قیمت این کراس‌اوور حدود 300 هزار یورو خواهد بود و سازنده ایتالیایی امیدوار است بتواند تا دو هزار دستگاه از آن‌را در چین به فروش برساند.

این در حالی است که این گزارش‌های جدید با نظر مارکیونه در سال 2016 کاملاً مخالف است که در پاسخ به این سؤال که آیا فراری ساخت یک کراس‌اوور را در نظر دارد اظهار داشت برای این کار اول باید به من شلیک کنید.

اما این روزها بازار کراس‌اوورها به‌قدری محبوب و پرفروش شده که هر شرکتی را برای ساخت چنین خودروهایی وسوسه می‌کند تا جایی که خودروسازانی چون جگوار، مازراتی، بنتلی و آلفارومئو برای اولین بار کراس‌اووری را به سبد محصولات خود اضافه کردند و حتی رولزرویس و لامبورگینی هم در حال آماده‌سازی کراس‌اوورهایی بنام‌های کولیان و اوروس هستند؛ بنابراین هیچ عجیب نیست که فراری هم سرانجام به ساخت یک کراس‌اوور چراغ سبز نشان دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن