برقراری خطوط تلفن IP Phoneدر خطوط لوله و نفت جنوب شرق

خطوط تلفن بر روی بسترIP، در اتاق رادیو و نگهبانی ایستگاه‌های مخابراتی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه جنوب شرق به بهره‌برداری رسید.

معاون مخابرات این منطقه در این باره گفت: با هدف بالا بردن ضریب امنیت، ارتباط مستقیم با ایستگاه‌های مخابراتی، پوشش گسترده و کیفیت بالاتر، خطوط تلفن بر روی بسترIP، در اتاق رادیو و نگهبانی ایستگاه‌های مخابراتی منطقه به بهره‌برداری رسید.

رضا منشادی مزیت این اقدام را تغییر خطوط از آنالوگ به دیجیتال عنوان کرد و افزود: این پروژه برای اولین بار با این گستردگی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اجرا شد.

  

ایمن سازی خطوط لوله ری – منتظر قائم و ری – کرج در رودخانه کن

رئیس مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران از ایمن سازی دو خط فرآورده 8 و 10 اینچ بر روی رودخانه کن خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه تهران، محمدرضا شریفی پور با اعلام این خبر گفت: هر کدام از خط های مذکور در کیلومتر 18 واقع شده اند که به دلیل عبور از عرض رودخانه اقدامات اساسی برای تعویض پوشش و اجرای C.C.W یعنی استفاده از وزنه محافظ بتونی به مرحله اجرا در آمده است .

وی با اشاره به مدت زمان یک ماهه این پروژه، جلوگیری از پارگی خطوط را از اهداف آن برشمرد و اضافه کرد: در اجرای این فرآیند بر روی رودخانه کن تلاش شده لوله های عبوری از کف این رود ایمن سازی شود که بر همین اساس با تعویض پوشش خطوط، هر یک به طول 40 متر همراه با اجرای C.C.W در بستر رودخانه پایین برده شد تا در صورت وقوع سیل و خطرات ناشی از آن ایمن باشد .

رئیس مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران افزود: هزینه کم و ایمنی بالا را می توان از نکات حائز اهمیت این پروژه دانست که با هزینه ای معادل یک‌صد میلیون ریال موفق به انجام رنگ آمیزی و پوشش خطوط در مراحل بعدی شدیم .

شریفی پور استفاده از رنگ فاقد حلال که تا 80 درجه سانتیگراد مقاومت حرارتی دارد را بر روی خط 8 اینچ ری – منتظر قائم و استفاده از Rock Shield (توری محافظ در زمینه های سنگی) بر روی هر دو خط را از جمله مواردی عنوان کرد که موجب افزایش کیفیت آن می شود.

تسطیح مسیرخط۱۰ و ۲۶ اینچ بندرعباس- مرکز انتقال نفت قطب آباد

عملیات تسطیح مسیر خط ۱۰و۲۶ اینچ حدفاصل مرکز انتقال نفت بندرعباس تا مرکز انتقال نفت قطب آباد انجام شد.

به گزارش »انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس؛ کارشناس ارشد واحد مهندسی تعمیرات خط منطقه گفت: این عملیات به منظور دسترسی آسان و سریع در بازدیدهای ادواری، تعمیرات احتمالی و پایداری خطوط انتقال انجام شد.

امیر طائی افزود: در این عملیات تشخیص عمق و محل دقیق لوله، رفع آب بردگی‌ها، اصلاح رودخانه‌ها و بازگشایی آب راه‌ها نیز انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن