بلومبرگ، میلیاردر آمریکایی، کارزار انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد

مایکل بلومبرگ، میلیاردر آمریکایی و شهردار سابق نیویورک، اعلام کرده است که برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی، در رقابت های درون حزبی دموکرات ها شرکت می کند.

 بلومبرگ که در گذشته عضو حزب جمهوریخواه بوده و یک سیاستمدار میانه رو به حساب می آید روز یکشنبه (۲۴ نوامبر) با صدور بیانیه ای دونالد ترامپ را خطری جدی برای آمریکا و ارزش های ملی کشورش خواند و وعده داد که به رای دهندگان گزینه ای عملگرا ارائه کند.

او گفت: شکست دونالد ترامپ و بازسازی آمریکا اضطراری ترین و مهم ترین مبارزه زندگی ماست.

مایکل بلومبرگ با تاکید بر این مطلب که اهل شعار دادن نیست بلکه مرد عمل است گفت که توانایی حل مشکلات را دارد و برای مبارزه ای سخت و پیروزی آماده است.

در ظرف هفته های گذشته گمانه زنی ها درباره ورود این میلیاردر۷۷ ساله به مبارزات درون حزبی دموکرات ها و رقابت با ۱۷ نامزد دیگر بالا گرفته بود. او پیشتر، برای شرکت در انتخابات درون حزبی در ایالت آلاباما ثبت نام کرده بود.

انتخابات درون حزبی سال آینده در همه ایالات ها برگزار می شود تا دموکرات ها نامزد نهایی حزب خود را برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوامبر ۲۰۲۰ انتخاب کنند.

در حال حاضر چهار نفر از داوطلبان نامزدی حزب دموکرات در نظرسنجی های ایالتی و ملی نسبت به بقیه پیشتاز هستند: جو بایدن (معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا)، سناتور الیزابت وارن، سناتور برنی سندرز و پیت بوتجیج (شهردار شهر سات بند در ایندیانا).

برخی ناظران معتقدند که  بلومبرگ ممکن است برای این وارد رقابت ها شده باشد تا به خصوص مانع از نامزدی سناتور وارن و سناتور سندرز شود زیرا با سیاست های چپگرایانه آنها از جمله وضع مالیات های سنگین تر برای طبقه ثروتمند مخالف است.

سناتور سندرز در ماه سپتامبر امسال اعلام کرده بود که نباید در آمریکا میلیاردری وجود داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن