بودجه نفتی دلیل وضعیت بد بهره وری در ایران است

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ایران از نظر بهره‌وری وضعیت مناسبی در جهان ندارد، دلیل این رخداد را اتکا به بودجه نفتی عنوان کرد که به گفته وی سبب شده تا بسیاری از کاستی‌های مدیران پوشانده شود.

سید مصطفی قاضی‌زاده هاشمی در نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری که صبح امروز در محل مرکز همایش‌های رایزن برگزار شد، بهره وری در مدیریت سازمان‌ها و به خصوص شهرداری‌ها را دارای تاثیر زیادی در ارایه خدمات بهتر عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری این همایش توضیح داد: اقدامات مربوط به برگزاری این همایش از بهمن سال گذشته آغاز شد و بعد از برنامه‌ریزی‌ها در شورای سیاست‌گذاری مختصات همایش مشخص و تدوین شد.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر شهرداری تهران؛ بیش از ۱۰۰ مقاله و تجربه از کلانشهرها و شهرها به دبیرخانه ارسال شده است. تهران، اصفهان و شیراز به ترتیب بیشترین آثار و مقاله را ارسال کردند.

در ادامه این همایش حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه ایران از نظر بهره‌وری وضعیت مناسبی در جهان ندارد، دلیل این رخداد را اتکا به بودجه نفتی عنوان کرد که به گفته وی سبب شده تا بسیاری از کاستی‌های مدیران پوشانده شود.

معاون شهردار تهران به تازه‌ترین رتبه‌بندی کشورها در زمینه بهره‌وری که توسط یک موسسه آسیایی انجام شد، اشاره کرد و گفت: در این رتبه‌بندی ایران جزو پنج کشور آخر در زمینه بهره‌وری قرار دارد. همین موضوع این انگیزه را می‌دهد که چگونه و در چه جهتی باید حرکت کنیم.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، افزایش بهره‌وری را یکی از بهترین راهکارها در شرایط محدودیت منابع مالی عنوان کرد که رشد اقتصادی را هم به همراه خواهد داشت.

مظاهریان اظهار کرد: در دو سالی که از عمر مدیریت شهری باقی مانده است تفاهم خوبی میان شهرداری و شورای شهر برای اینکه چگونه و در چه راهی حرکت کنیم وجود دارد؛ در جهتی که منافع مردم را پوشش دهد. اما در شرایطی که منابع مالی محدود است، باید بر فعالیت‌هایی تمرکز کنیم که طور مستقیم با مردم در ارتباط است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه مدیران شهری همیشه علاقه‌مند به اجرای پروژه‌های بزرگ در شهر بودند، گفت: باید این نگاه را تغییر دهیم و با مردم و برای مردم کار و‌ پروژ‌هایی در مقایس محله‌ای تعریف کنیم. مردم باید درباره ‌پروژه‌ها نظر دهند، اینکه ما چکمه‌پوش وارد عمل شویم و‌ بگوییم چه چیزی برای مردم خوب است، باید کنار گذاشته شود و با خواست و‌ نظر مردم حرکت کنیم.

مظاهریان این را هم گفت که مدیرانی هستیم که برای مردم تصمیم می‌گیریم، در حالی که باید به مردم برگردیم.

وی یکی‌ از شروط موفقیت در توسعه محلات را مشارکت مردم در پروژه‌ها دانست و گفت: این مشارکت طرق مختلفی دارد؛ اینکه یک شهروند عوارض پسماند و‌ نوسازی را به موقع پرداخت کند حدود ۳۰ درصد به شهرداری کمک می‌کند.

مظاهریان به نیروی انسانی هم اشاره کرد و توضیح داد: نیروی انسانی متورمی در اکثر بخش‌های اداری کشور وجود دارد باید قدردان آن ها باشیم و آنان را توانمند کنیم و در تصمیم‌ گیری های مربوط به حوزه خودشان آن ها را مشارکت دهیم. این امر می‌تواند نیروها را مولد کند و در نهایت به افزایش بهره‌وری بینجامد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن