نجفی در یک قدمی شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران از ارائه برنامه‌های محمدعلی نجفی، منتخب اول و مورد اجماع اعضای شورای شهر، برای اداره شهر تهران به شورای منتخب پنجم خبر داد.‏

احمدمسجد جامعی گفت: همانطور که از کاندیداهای منتخب اعضای شورای پنجم برای شهرداری تهران ‏خواسته بودیم، دکتر نجفی نیز صبح امروز برنامه‌ چهارساله خود برای اداره تهران را ارائه کرد.‏

وی افزود: این برنامه با شعار محوری «تهران: شهر امید، مشارکت و شکوفایی» تدوین شده است.‏

مسجدجامعی با بیان اینکه «از نجفی برای ارائه برنامه خود در زمان اعلام شده به شورای منتخب پنجم تشکر می‌کنیم»، خاطر نشان کرد: این برنامه را به همراه ‏برنامه دیگر کاندیداها به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: پنج نامزد شهرداری تهران برنامه‌های خود را تقدیم هیات رئیسه شورای شهر پنجم دادند.

حجت نظری افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاندیداهای شهرداری تهران باید تا امروز برنامه‌های خود برای مدیریت چهار ساله بر تهران به هیات رئیسه شورای شهر پنجم ارائه کردند.

وی افزود: الهه کولایی، محمد علی افشانی، محسن مهرعلیزاده، محمدعلی نجفی و حسین مرعشی تاکنون برنامه‌های خود را به هیات رئیسه ارائه کرده‌اند و این در حالیست که آقایان بیطرف و شریعتمداری به علت احتمال حضورشان در دولت، هنوز برنامه‌ای به هیات رئیسه ارائه نکرده‌اند.

عضو هیات رییسه موقت شورای شهر پنجم با بیان اینکه «براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاندیدا باید تا امروز یکشنبه برنامه‌های خود را ارائه می‌کردند»، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از میان کاندیداها برای ارائه وقت تشریح برنامه‌هایشان قرعه کشی خواهد شد.

نجفی در یک قدمی شهرداری

با ارایه برنامه از سوی محمد علی نجفی انتظار می‌رود وی به شهرداری تهران انتخاب شود.

به گزارش «انرژی امروز»، وی که در دولت یازدهم مشاور رییس‌جمهور بود و سابقه حضور در دولت‌های میر حسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی در مقام وزرای فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه حضور داشته است؛ چهره مورد اجماع اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود و در انتخابات اخیر منتخبان شورای شهر هم، تنها گزینه‌ای بود که آرای هر 21 نفر را جلب کرد.

با این حال، نگرانی‌ها درباره اینکه نجفی بنا به ملاحظات سیاسی و یا ابهاماتی که درباره سلامت جسمی وی وجود دارد، در نهایت از عرصه رقابت کنار رود؛ جدی بوده است. از این رو، اصلاح‌طلبان حامی نجفی و به‌ویژه حزب وی، کارگزاران سازندگی ایران، سیدحسین مرعشی را به‌عنوان گزینه دوم خود در لیست نامزدهای شهرداری نگاه داشتند تا در صورت گناره‌گیری احتمال نجفی، مجبور به انتخاب گزینه‌های دیگر نشوند.

این درحالی است که محسن مهرعلیزاده و الهه کولایی، به‌عنوان رقبای اصلی نجفی، در هفته‌های اخیر بر فعالیت‌های تبلیغاتی و رایزنی‌های سیاسی خود افزوده‌اند؛ اما بعید به نظر می‌رسد بتوانند موقعیت مستحکم نجفی را تهدید کنند.

درعین حال، گزینه‌های جدی دیگر همچون محمد شریعتمداری و حبیب‌الله بیطرف طبق اخبار موثق به‌عنوان وزرای صنعت و نیرو در ترکیب دولت دوازدهم حضور دارند و به همین جهت، از ارایه برنامه و حضور در میان لیست نامزدهای شهرداری تهران کناره‌گیری کردند.

با این شرایط، ارایه برنامه کاری از سوی نجفی آخرین شبهه‌ها درباره کنار رفتن وی از عرصه رقابت برای شهرداری تهران را از میان می‌برد و پیش‌بینی می‌شود او در اولین جلسه رسمی شورای شهر جدید تهران به‌عنوان شهردار پایتخت انتخاب شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن